אא

"המלחמה תיגמר - ואנחנו ננצח. גם התיירות תחזור"

פספורטניוז בדיווח מיוחד מלב חמ"ל משרד התיירות, רח"ל והתאחדות המלונות שמטפל במפונים מהצפון ויקבל השבוע את האחריות על כל המפונים בארץ: "יש תגובות קשות, אנחנו עושים 150% בשביל התושבים". נשיא התאחדות המלונות ובכירי משרד התיירות מספרים: "כולם מגויסים למשימה"

אלי כהן, נשיא התאחדות המלונות (צילום: איתי אזולאי) אלי כהן, נשיא התאחדות המלונות (צילום: איתי אזולאי)

בכניסה לחמ"ל המשולב של משרד התיירות, רח"ל והתאחדות המלונות, לצד נציגים ממשרדי הממשלה השונים, מניחים בצד את התחושות הכבדות שאופפות את כולנו במדינה בימים האלה. כאן, יש משימה לבצע - ומהר.

אלון שמר (צילום: איתי אזולאי)אלון שמר (צילום: איתי אזולאי)

תוך פרק זמן של פחות מיממה, עם קבלת ההודעה על פינוי יישובי הצפון צמודי הגדר ויישובים נוספים בגזרה הצפונית, נפתח החמ"ל המשולב של משרד התיירות, רח"ל והתאחדות המלונות בישראל לצד משרדי ממשלה שונים, שמטרתו אחת: למצוא קורת גג עבור התושבים שפונו במהרה, פתרונות דיור שיהיו ראויים, מכבדים ומותאמים לכל משפחה, לכל אדם.

אלון שמר סמנכ"ל משאבי אנוש במשרד התיירות ומנהל החמ"ל המשותף מספר: "אנחנו עוברים פה אירוע לא קל. אנחנו מטפלים בפינוי תושבי קריית שמונה כאשר הפינוי לא מתנהל בצורה קלה. היו לא מעט בעיות בעיר ועם החברה שלקחה אחריות על המקרה. זה אירוע שלא קורה כל יום, לא מאשימים אף אחד".

היום בחמ''ל (צילום: איתי אזולאי)היום בחמ''ל (צילום: איתי אזולאי)

"המשימה הגדולה היתה שיתוף הפעולה עם קריית שמונה. נערכנו ביחד עם העירייה עד יום שישי ואז התקבלה הודעת הפינוי. אנחנו עושים מאמצי ענק. עד סוף היום נגיע למיצוי מלא של פינוי כל התושבים.

אנחנו יושבים פה 24/7 ומטפלים באלפי פניות ביום. לא פשוט, התושבים זועמים, אבל אנחנו נותנים להם את כל האמפתיה ואת כל העזרה בתהליך הפינוי שאיננו פשוט לאף אחד. לעבור מביתו למרכז הארץ או לכל מקום אחר ולהתחיל חיים למשך תקופה בלתי ידועה במקום אחר.

אנחנו שומעים שכמות החדרים מוגבלת. מה יקרה ברגע שייגמרו חדרי המלון?

"יש תוכנית מסודרת לכך. יש בתי ספר שערוכים לקלוט תושבים שיפונו לאחר שנמצה את מלאי החדרים".

אוזן קשבת לאזרחים המפונים

החמ"ל אדיר המימדים שלא מספיק לקבל שיחות כל העת, יקבל בימים הקרובים את האחריות על כלל המפונים ברחבי הארץ. "נהיה האוזן הקשבת של המפונים מכל הארץ", מספר שמר.

ואם מדברים על כל הארץ, אחת החזיתות הלא צפויות היא הדרומית הקיצונית - אילת, המשמשת כיום כאחד ממרכזי המפלט המרכזיים של המפונים.

בימים האחרונים לאור הפרסומים על הירי האיראני מכיוון תימן, גם על כך נותנים את הדעת בחמ"ל. "על פי החלטת פיקוד העורף בכל המלונות שאליהם פינו מלכתחילה את התושבים, יש אמצעי מיגון. בכל התקפה, מכל מקום שלא יהיה, ונקווה שלא יהיה, התושבים יוכלו להתפנות למרחבים המוגנים".

שמר, בוגר הטיפול בבית החולים בהאיטי במסגרת משלחת משרד החוץ שסייעה לתושבי האי אחרי רעידת האדמה הקטלנית ב-2010, מספר כי הוא מיישם את הניסיון שצבר שם - בטיפול בישראל של 2023. "אנחנו עושים את מיטב יכולתנו, האנשים פה עושים עבודת קודש. אנחנו לא נרתעים מהתגובות - גם אלה הלא נעימות של האזרחים, כי זו זכותם. אנחנו עושים 150% בשביל כולם".

"שירות מילואים אזרחי"

נשיא התאחדות בתי המלון בישראל, אלי כהן, מספר כי החמ"ל המשולב "הוא למעשה אחד הדברים הטובים שקרו למדינת ישראל בשבועיים האחרונים כי הוא מרכז את כל הגופים הרלוונטיים מטעם המדינה והגופים הפרטיים".

"אפילו התחלנו לגלוש לכיווני ה-AIRBNB", מספר כהן. "שיתוף הפעולה כאן עובד בצורה מצוינת, ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה למפונים אם המטה הזה לא היה קורה. לראות את רוח הקרב, הלחימה - זה שירות מילואים אזרחי ממש. כולם עובדים מהלב. הנתינה והיכולת של כל התעשייה לתת - זה דבר מאוד מרגש".

כהן מסכם ואומר "המלחמה תיגמר - ואנחנו ננצח. גם התיירות תחזור".

הילה גור, מנהלת השיווק של תיירות הפנים במשרד התיירות מספרת על פעילות החמ"ל: "הצרכים של התושבים שונים והפניות שונות זו מזו".

הילה גור (צילום: איתי אזולאי)הילה גור (צילום: איתי אזולאי)

"כולם פה רתומים עם מוטיבציה גבוהה מאוד. זו המשימה שלנו, זו השליחות שלנו".

גור מספרת על האדפטציה של המשרד לפעילות החירום: "חושבים במקביל כבר על היום שאחרי. אנחנו מסיימים משמרת (אחת משלוש משמרות מסביב לשעון) וממשיכים לעשות עבור המשרד מה שצריך".

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותמשרד התיירותהתאחדות בתי המלון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: