אא

מלונות דן: הוגשה בקשה לביהמ"ש לגילוי מסמכים טרם תביעה בעניין חיוב אורחים במע"מ

דן מדווחת לבורסה כי הבקשה הוגשה ע"י בעל מניות שלה הטוען לנזק של 22 מיליון שקל: "עילות התביעה לכאורה של המבקש הינן הפרת חובת זהירות וחובת אמונים של נושאי משרה וכן הפרת חובות של יועצי המס החיצוניים של החברה"

מלון דן תל אביב. צילום: שאטרסטוק מלון דן תל אביב. צילום: שאטרסטוק

רשת מלונות דן דיווחה היום (רביעי) לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי התקבלה בקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו ע"י בעל מניות של החברה לגילוי מסמכים בהתאם לסעיף 198א' לחוק החברות, תשנ"ט- 1999, טרם הגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת.

הבקשה הוגשה בנוגע להתנהלות בלתי חוקית לכאורה של דן בעניין חיובי מע"מ של אורחים, שהסתיימה בהתקשרות החברה בהסכם פשרה עם רשות המיסים - מס ערך מוסף, לפיו שילמה החברה (לרבות בדרך של קיזוז מעודף מס תשומות) סך של כ-11 מיליוני שקל (כולל ריבית והצמדה), בקשר עם שומת מע"מ שנתקבלה בחברה שבעיקרה הייתה בגין חיובי מע"מ כאמור עבור התקופה שבין חודש מרץ 2014 לחודש פברואר 2019.

עילות התביעה הלכאוריות של המבקש הינן הפרת חובת זהירות וחובת אמונים של נושאי משרה וכן, הפרת חובות של יועצי המס החיצוניים של החברה.

לעמדת המבקש, הנזק שנגרם לרשת מלונות דן הינו לכל הפחות בסך של כ-22 מיליון שקל, לאור העובדה שהכנסה בשיעור המע"מ שהחברה הייתה זכאית לכאורה להשית על הצרכן כמקובל, לא הושתה. זאת, בנוסף לנזק שלכאורה נובע מהתשלום מכח הסכם הפשרה. כמו כן, טוען המבקש לנזקים לכאוריים נוספים, בגין שכ"ט ליועצים, מענקים ששולמו לנושאי משרה לאורך השנים ופגיעה המוניטין.

דן מציינת כי "בשלב מקדמי זה, החברה לומדת את הטענות העולות מן הבקשה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות דןבורסה לניירות ערך בתל אביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: