יותר מ-3,500 דרכונים ותעודות זהות: פעילות רשות האוכלוסין במלחמה
רשות האוכלוסין וההגירה מפרסמת סיכום ביניים של פעילותה מתחילת המלחמה: אלפי בקשות לתעודות שאבדו מטופלות, עיבוי מעברי הגבול וסיוע בזיהוי חללים
דרכונים, תעודות זהות ושירותים נוספים - עד למפונים. רשות האוכלוסין וההגירה, שפתחה לשכות חירום באזורים בהם שוהים מפוני המלחמה, מסכמת היום את פעילותה בשלושת השבועות הראשונים.
הלשכות הנמצאות בין היתר בשפיים, מעלה החמישה, ים המלח, משמר העמק, מצפה רמון ותל אביב ממשיכות להנפיק דרכונים, תעודות זהות ולספק שירותים נוספים כל העת. עד כה התקבלו מעל 3,500 בקשות לדרכונים ולתעודות זהות.
הנפקת התעודות כולן פטורה מתשלום עבור תושבי עוטף עזה והישובים צמודי הגדר בצפון.
הרשות מסייעת גם לעובדים זרים שנפגעו במלחמה ולמעסיקיהם. אשרות כלל הזרים בישראל שבידם אשרה חוקית הוארכו אוטומטית; ניתנו הקלות לעובדים בענף הסיעוד, החקלאות.
לרשות התושבים המפונים, מהצפון ומהדרום, הוקם מוקד חירום מיוחד שמספרו: 074-7086100. לרשות העובדים הזרים מוקד פניות, בשפות שונות, שמספרו: 1-700-70-7889.6.
מתגברים את המעברים
ברשות האוכלוסין מדגישים גם את היערכות הצוותים המוגברת בכלל מעברי הגבול ובראשם נתב"ג ואת הסיוע שסיפקו בזיהוי החללים והנעדרים.
מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו מסר כי שלושת השבועות האחרונים "היו בין הקשים שחוותה הרשות.
עובדי ועובדות הרשות רתומים כולם בכלל הזירות איתן אנו מתמודדים כדי לסייע בכל הכלים העומדים לרשותנו. אנו נמשיך לייחל לחזרת החטופים לביתם, לחזק את הפצועים ולשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים והנופלים".