אא

מנכ"ל יאט"א בישראל: לפטור חברות תעופה מתשלום פיצוי לנוסעים שטיסתם בוטלה עקב המצב

במכתב ששלח לשרה כותב קובי זוסמן מנהל ארגון חברות התעופה הבינלאומי בישראל: "לסייע לחברות התעופה שכבר ספגו נזק כלכלי משמעותי ובלתי הפיך שאת ממדיו הסופיים עוד לא ניתן להעריך. להורות גם על מתן פטור מלא מתשלום אגרות לרש"ת"

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל. צילום: חן גלילי קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל. צילום: חן גלילי

"בשים לב למצוקה אליה נקלעו חברות התעופה המפעילות טיסות בינלאומיות מישראל או אליה וחברות התעופה הישראליות בראשן, נדרשת התערבותך המיידית במספר סוגיות מרכזיות שיתנו בעת הזאת מענה, ולו חלקי למשבר", כך קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א (International air transport association בישראל), במכתב לשרת התחבורה, מירי רגב.

זוסמן  מוסיף ומבקש במכתבו לשרה שיהיו עדכוני חקיקה, בדרך של הוראת שעה או כל מתכונת תקיפה אחרת, של הוראות חוק שירותי תעופה משנת 2012 שעניינו, בין היתר, זכויות נוסעים במקרה של ביטלי טיסות בינלאומיות ב-3 סוגיות עיקריות:

"הכרזה מפורשת כי ביטול טיסות עקב או במהלך מצב החירום הביטחוני בא בגדר  'נסיבות מיוחדות' הפוטרות חברות התעופה מתשלום 'פיצוי כספי' לנוסעים.

בדומה למתווה שיושם במהלך משבר וירוס הקורונה, מתן זכות חוקית לחברות תעופה להמיר השבת תמורה ששולמה עבור טיסות אשר בוטלו עקב המצב הביטחוני והמערכה הצבאית בהענקת שובר זיכוי לשימוש עתידי.

ביטול או הגבלה משמעותית של היקף הסיוע (הכולל לינה בבתי מלון) שאמור להינתן על חשבונן של חברות התעופה לנוסעים שטיסותיהן בוטלו עקב המצב הביטחוני  והמערכה הצבאית".

עוד מוסיף זוסמן ומבקש משרת התחבורה, "בנוסף ומעבר לסוגיות הנ"ל, במהלך מצב החירום והמערכה הצבאית, להורות על מתן פטור מלא מתשלום אגרות לרשות שדות התעופה, שבימים אלא מהוות נטל כלכלי משמעותי ובלתי מוצדק בעיקר על חברות התעופה הישראליות אשר בסיסן התפעולי בנתב"ג. אמנם הפעולות המיידיות הנ"ל לא יתנו פתרון מוחלט, ברם יהיה בהן כדי לסייע, ולו במעט, לחברות התעופה, שמן הסתם כבר ספגו נזק כלכלי משמעותי ובלתי הפיך שאת ממדיו הסופיים עוד לא ניתן להעריך".

זוסמן מעלה בפני השרה רגב גם את סוגיית הפיצוי הישיר לענף התעופה, "ברור כבר עתה כי ידרשו שורה של מהלכים משמעותיים נוספים להנעת הענף מחדש לקראת חזרה אפשרית לשגרה מייד בסמוך לאחר סיומה של המערכה הצבאית אשר, לעניות דעתנו, בדומה למגזרים עסקיים אחרים, אף יחייבו תשלום מתן פיצוי ישיר בגין אובדן  ההכנסות והנזקים עקב הירידה החדה בפעילות". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קובי זוסמןמנכ"ל יאט"א ישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: