אא

"הממשלה משקיעה מאמצים וכסף רב, אבל תמיד יש מקום לשפר"

כך אמר מאיר פורוש , שר ירושלים ומסורת ישראל אשר קיים סיורים בבתי מלון של מפונים בעיר. פורוש: "אנו אסירי תודה לארגוני החברה האזרחית שנכנסו מיד לאירוע ועד היום עושים מעל ומעבר״

השר פרוש נפגש עם עם נציגות מטעם התושבים המפונים. צילום: משרד ירושלים ומסורת השר פרוש נפגש עם עם נציגות מטעם התושבים המפונים. צילום: משרד ירושלים ומסורת

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, קיים בשבוע החולף סיורי עבודה בעשרה בתי מלון של מפונים בעיר ירושלים, כחלק מהסיוע של משרדו לטיפול במפונים מגבול הדרום והצפון שהתפנו מבתיהם ומתאכסנים בירושלים.

במסגרת פעילות חמ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, בראשות סמנכ"לית המשרד, לירון יפלח, שקיבלה את האחריות הממשלתית על כ-60 מלונות של מפונים במחוז ירושלים, פועל החמ"ל לסייע בצרכים השונים שעולים מקרב המפונים.

השר פרוש וצוות משרדו סיירו בבתי המלון השלום, רמת רחל, יהודה, לאונרדו – סנט ג'ורג', גרנד קורט, עץ הזית, שערי ירושלים, ירמיהו 33, פרימה מלכים, והמלך שלמה.

בכל בית מלון התקיימה ישיבת עבודה מקצועית עם נציגות מטעם התושבים המפונים, הנהלת המלון, נציגי משרדי הממשלה, פיקוד העורף, וארגוני החברה האזרחית הפועלים לסייע מהמפונים, זאת במטרה לעמוד על כלל הצרכים ולגבש בהקדם פתרונות מהירים ככל הניתן.

בין היתר עלה הצורך בתגבור האבטחה, שיפור מערך החינוך, הסדרת מערך תחבורה, ונושאים רוחביים נוספים. מצוקה משמעותית עלתה מקרב המפונים להסדרת נושא הכביסות, והשר פרוש פעל במקביל להסדרת פתרון ביניים מיידי לצד שיח עם גורמי הממשלה הרלוונטיים לפתרון קבע.

במפגש בבית המלון שבקיבוץ רמת רחל, המארח את תושבי קיבוץ דורות, עלתה המצוקה של הישוב שהינו חלק מהמועצה האזורית שער הנגב נמצא במטרים בודדים מחוץ לטווח ה-7 ק"מ ועל כן עולה החשש שתושבי קיבוץ זה לא יקבלו את המעטפת שיקבלו תושבי עוטף עזה מתום המלחמה, על אף שכלל חיי הקהילה היו חלק בלתי נפרד מהמועצה שספגה אבדות קשות בטבח הנוראי ב-7 באוקטובר. השר פרוש התחייב לתושבים כי יהיה להם לפה ויציג את צרכיהם סביב שולחן מקבלי ההחלטות.  

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "במחוז ירושלים מתארחים למעלה מ-20 אלף איש, ופגשתי בימים האחרונים נציגים של אלפים רבים מתוכם. הממשלה עושה מאמץ רב לשפר את המצב בקרב המפונים, אך ללא ספק נדרש מכולנו להשתפר ולעשות זאת טוב יותר. בתוך כלל המפונים, יש לנו את הקבוצות שעברו בשמחת תורה טראומה ואסון קשה, ואנו צריכים להיות מחויבים להם יותר, כולל מעטפת מלאה לצרכיהם בתוקפת הפינוי, הענקת וודאות לגבי משך השהות בירושלים, ולאחר מכן ליווי בתהליך השיקום של קהילתם". אמר השר לענייני ירושלים והוסיף: "אנו אסירי תודה לארגוני החברה האזרחית שנכנסו מיד לאירוע ועד היום עושים מעל ומעבר, כחסד של ממש. לצערנו מסתמן שהשהות הזו תיארך זמן עד לתום המלחמה, ועל כן עלינו כממשלה לקחת יותר אחריות ולוודא שניתן מענה כולל לצרכים של המפונים. מטבע הדברים אני בטוח שלא נחשפנו לכל הצרכים, ואני פונה לכל המפונים בבתי המלון בירושלים לפנות לחמ"ל המשרד עם כל צורך שעולה, בין אם הוא ברמה המערכתית ובין אם הוא בעיה אישית, ובעז"ה בל"נ נעשה הכל לסייע לכם", סיכם השר פרוש.
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: עוטף עזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: