אא

״אף טיסה לא ביטלנו, במצב חירום, היחידות שמוכיחות שזה הבית - הן החברות הישראליות"

הלקוחות שמתקשרים לשאול "מה יהיה?", טיסות החילוץ שלא נפסקות, היעדים החמים של החורף שבוטלו (וחלקם בכלל לא נפתחו) והניסיון לשמור על שגרה במצב הכי קשה שיש. יצאנו לראות מקרוב כיצד נראה יום בחיי ארקיע, חברת תעופה במלחמה

צילום: אפרת דורון צילום: אפרת דורון

"אנחנו מגיעים בקרוב לחודש מתחילת הלחימה. אנחנו מוצאים את עצמנו 24 שעות ביממה בעבודה. השבועיים הראשונים היו אינטנסיביים. הקמנו חמ"ל 24/7 שעסק בלהחזיר ישראלים לארץ, עם עדיפות למחזיקי צו 8".

כך משחזר עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, שגם היום ממשיכה לספק פתרונות בעיקר לישראלים שרוצים לחזור לארץ בימים הקשים ביותר שעברנו מאז קום המדינה, אבל גם למי שרוצים להתאוורר קצת בחו"ל בימים בהן כמעט כל חברות התעופה הזרות עצרו את הטיסות לישראל.

צפו בראיון עם עוז ברלוביץ' ועובדי ארקיע
 
בניגוד למה שאולי אפשר לחשוב בימים אלה, מרכז ההזמנות של ארקיע לא שומם. גם אחרי השבועיים הראשונים, בהם הוטסו כ-40 אלף נוסעים בקרוב ל-300 טיסות ארקיע, עדיין יש ישראלים שרוצים לשוב הביתה.

הקווים הפעילים של החברה כיום הם ללרנקה שבקפריסין, לשם פועלת טיסה יומית, אתונה, שתי טיסות לבלגרד (בירת הכדורסל הישראלית החדשה), וגם לפריז, קישינב ולוורשה.

מדובר בכרבע מפעילות החברה שאמורה היתה להתבצע בימים אלה של "עונת החורף החמה" עם טיסות שתוכננו לדובאי (שלוש טיסות יומיות שלא מתבצעות כיום) וגם קווים חדשים להודו ולסרי לנקה.

עוז ברלובי. צילום פספורטניוזעוז ברלובי. צילום פספורטניוז

מטוס ארקיע. סרי לנקה תחכה (צילום: Shuttserstock)מטוס ארקיע. סרי לנקה תחכה (צילום: Shuttserstock)

"אנחנו מאוד גאים בעובדים שלנו", מספר ברלוביץ'. "צוותים ישראליים, טייסים, דיילים, צוותי אחזקה וצוותי קרקע דאגו שכל הטיסות שלנו ייצאו. אף טיסה לא ביטלנו. זה מראה עד כמה התעופה הישראלית חשובה וחזקה. במצב חירום, היחידות שמוכיחות שזה הבית - הן החברות הישראליות".

ברלוביץ' מוסיף ומספר על מצב מדהים, בו רוב הנוסעים שטיסותיהם נדחו, בחרו לשמור את הכסף שלהם בחברה ליום שאחרי. "זה משהו שהוא מאוד בולט לחברה הישראלית. הנוסעים מאמינים בתעופה הישראלית".

"השיחות מהלקוחות לא פשוטות"

ביום בו אנו מבקרים בארקיע, מתבצע תדרוך עזרה ראשונה. "בחברה מנסים לנצל את הזמן בו נפח הטיסות בעל כורחנו קטן משמעותית מהרגיל כדי לשנן את החומר הנדרש", מספר הכלכל עידו אורון שמוסיף בנימה אישית ש"במצב הנוכחי אנחנו חייבים לשמור על הנכס האסטרטגי שלנו, השמיים". 

ליאור ריחן, מנהל מוקדי המכירה והשירות בארקיע, מוסיף: "אנחנו חברת תעופה ישראלית. בזמן שרוב חברות התעופה הזרות מפסיקות לטוס לישראל אנחנו מרגישים סוג של שליחות, ולהפעיל תעופה בימים האלה זה לא פשוט. אנחנו עושים את זה בצורה הטובה ביותר שאפשר מול הנוסעים ומול המצב במדינה".

נתב''ג, אתמול (צילום: אפרת דורון)נתב''ג, אתמול (צילום: אפרת דורון)

בינתיים במוקד ההזמנות הטלפונים ממשיכים לצלצל. לצד השאלות הרבות על הטיסות המבוטלות, נציגת השירות יוליה הופכת לאוזן קשבת עבור הלקוחות בשעתם הקשה.

"אלה ימים לא פשוטים. אנחנו מנסים לעזור כמה שאפשר. השיחות לא פשוטות. נדרשת יותר סבלנות ואיפוק. לבי עם כל עם ישראל".

בתחילת הלחימה, מספרת יוליה, המצב היה כאוטי כי אנשים בעיקר רצו להגיע לארץ או לצאת ממנה והתקשו לעשות זאת. "עכשיו השאלות הן גם 'מה יהיה' ו'איך יוצאים מזה?'. אנחנו מנסים לעזור כמה שאפשר".

אמש בדלפקי ארקיע בנתב''ג. צילום פספורטניוזאמש בדלפקי ארקיע בנתב''ג. צילום פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיעחברות תעופהמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: