אא

חברות התעופה מעריכות: למרות הודעת המל"ל, כמות הטסים הקטנה מימלא לא תושפע

כעס בסביבת חברות התעופה על ההודעה המשותפת של המל"ל ומשרד החוץ, שקראה לישראלים להימנע מיציאה לכל היעדים בעולם. חברות התעופה נערכות לתנועה נמוכה מימלא כמו בקורונה

אזהרת מסע. צילום: shutterstock אזהרת מסע. צילום: shutterstock

ההודעה חסרת התקדים של המל"ל ומשרד החוץ ביום שישי האחרון, שקראה לציבור הישראלי להימנע מיציאה לחו"ל לכל היעדים בעולם, גם למדינות לגביהן אין אזהרת מסע, מצאה את ענף התעופה חבוט ופגוע מימלא נוכח המלחמה.

גורמים בסביבת חברות התעופה זועמות על ההודעה והגדירו אותה כסת"ח. בהודעה המשותפת כאמור למטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, הייתה "קריאה לנקיטת אמצעי זהירות מוגברים בעת נסיעה לחו"ל לאור ריבוי גילויי אנטישמיות ואירועי אלימות למול ישראלים ויהודים בעולם. יודגש כי קהילות יהודיות ומוסדות דת וקהילה (בתי כנסת, בתי חב"ד, מסעדות כשרות ועסקים ישראלים), לצד נציגויות ישראליות ושדות תעופה מהם ממריאות ונוחתות טיסות מישראל, מהווים יעד מרכזי של גורמים אנטישמיים לאירועי מחאה וניסיונות לפגיעה. לאור מימדי התופעה, המטה לביטחון לאומי קורא לשקול את חיוניות הנסיעה בימים אלו לחו"ל. יחד עם זאת, קורא המל"ל לכלל הציבור בישראל היוצא לחו"ל, לכל יעד באשר הוא, להישמע להמלצותיו אודות ההתנהלות המתבקשת של אזרחי ישראל בחו"ל".

גורמים בסביבת חברות התעופה טוענים כי הודעה זו "היא כדי להגיד הנה התרענו, לא יותר מכך. נראה גם שלא רצו להסתבך עם מדינות, אז הכי קל להכריז על כל העולם וזהו. מה אכפת להם לסגור את כולם בישראל".

הגורמים בסביבת חברות התעופה מעריכים כי בחודשיים הקרובים תנועת הנוסעים צפויה להיות נמוכה בדומה לתקופת הקורונה.

ביום חמישי האחרון עברו בנתב"ג כ-16,900 נוסעים ב-116 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בחברות התעופה סבורים ש"זאת תהיה פחות או יותר התנועה בתקופה הקרובה - תנועה של כ-5 מיליון נוסעים בשנה ולפיכך הודעת המל"ל ומשרד החוץ לא צפויה מימלא להשפיע".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד החוץמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: