אא

האיחוד האירופי בגינוי דרמטי על רקע עליית התקריות האנטישמיות: "נגד כל מה שאירופה מייצגת"

בהודעה נאמר כי: "בזמנים קשים אלה האיחוד האירופי עומד לצד הקהילות היהודיות שלו. אנו מגנים את המעשים הנתעבים הללו בצורה החריפה ביותר. הם יוצאים נגד כל מה שאירופה מייצגת. נגד ערכי הליבה שלנו ודרך החיים שלנו"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

על רקע עליית התקריות האנטישמיות, האיחוד האירופי יוצא בהודעה דרמטית.

בהודעה מיוחדת שיצאה אמש נאמר כי: האנטישמיות ברחבי אירופה הגיעה לרמות יוצאות דופן בימים האחרונים, שמזכירה כמה מהתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה. יהודי אירופה היום שוב חיים בפחד.

נראית התעוררות מחודשת של תקריות אנטישמיות ורטוריקה באיחוד האירופי ובעולם: בקבוקי תבערה הושלכו על בית כנסת בגרמניה, מגני דוד רוססו על בנייני מגורים בצרפת, בית קברות יהודי שחולל באוסטריה, חנויות יהודיות ובתי כנסת הותקפו בספרד ומפגינים קוראים סיסמאות שנאה נגד יהודים.

עוד נאמר כי: "בזמנים קשים אלה האיחוד האירופי עומד לצד הקהילות היהודיות שלו. אנו מגנים את המעשים הנתעבים הללו בצורה החריפה ביותר. הם יוצאים נגד כל מה שאירופה מייצגת. נגד ערכי הליבה שלנו ודרך החיים שלנו.

אל מול מודל החברה שאנו מייצגים: כזה המבוסס על שוויון, הכלה וכיבוד מלא של זכויות האדם. יהודי, מוסלמי, נוצרי - אף אחד לא צריך לחיות בפחד מאפליה או אלימות בגלל דתו או זהותו. האיחוד האירופי נחוש להגן על רווחתם של כל הקהילות שלו, אתניות, דתיות או אחרות."

האיחוד ממשיך ומציין כי: "עלינו לדחוק נגד העלייה הזו באנטישמיות, כמו גם את העלייה בשנאה האנטי-מוסלמית שאנו עדים לה במהלך השבועות האחרונים - שאין לה מקום באירופה. יש ברשותנו כבר כלים רבי עוצמה לטפל בתקריות כאלה: חוק האיחוד האירופי מפליל הסתה פומבית לשנאה ואלימות וקובע גישה משותפת להתמודדות עם דברי שנאה ופשעי שנאה גזעניים ושנאת זרים.

הבטחת האכיפה הקפדנית שלו היא כעת הכרחית מתמיד. ומאז 2021, האיחוד האירופי קיים את האסטרטגיה המקיפה הראשונה שלו אי פעם במאבק באנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים, כמו גם מאז 2020 קיימת תוכנית פעולה נגד גזענות של האיחוד האירופי."

לסיום נרשם בהודעה: "בשיתוף פעולה עם המדינות החברות, נמשיך להגביר את אמצעי האבטחה. כבר הגדלנו את המימון של האיחוד האירופי כדי להגן על מקומות פולחן ופועלים להגשת יותר תמיכה. במקביל, אנו מגבירים את אכיפת החקיקה הרלוונטית כדי להבטיח שערוצים מקוונים יגיבו במהירות וביעילות לתוכן אנטישמי או אנטי-מוסלמי באינטרנט, בין אם זה תוכן טרור, דברי שטנה או דיסאינפורמציה.

האחריות המשותפת שלנו כאירופאים היא להשמיע שנאה על כל צורותיה ולעמוד נגדה."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האיחוד האירופי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: