אא

Virgin Atlantic תפעיל את הטיסה הטרנס-אטלנטית הראשונה בעולם עם 100% דלק SAF

רשות התעופה האזרחית של בריטניה (CAA) אישרה לוירג'ין אטלנטיק לצאת ב-28 בחודש לטיסה הטרנס-אטלנטית הראשונה בעולם באמצעות 100% דלק תעופה בר-קיימא (SAF) וממשלת בריטניה סייעה במימון המיזם הייחודי

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

Virgin Atlantic מתכננת לטוס מעבר לאוקיינוס האטלנטי מלונדון-הית'רו (LHR) לנמל התעופה ניו יורק-JFK ב-28 בנובמבר 2023, במיזם ייחודי המציג את ההיתכנות של טיסה ב-100% SAF בעתיד, כפי שמפרסם אתר החדשות הכלל אירופי Euronews.

הסטנדרטים הבינלאומיים עדיין לא מתירים יותר מ-50% תערובת של דלק סינטטי בר קיימא עם דלק סילוני רגיל, ולכן הטיסה הייחודית של וירג'ין אטלנטיק דרשה אישור מרשות התעופה הבריטית.

ההיתר ניתן בעקבות בדיקת היבטים שונים של הטיסה המתוכננת, כולל ביצוע בדיקות קרקע במנוע רולס רויס הפועל על 100% SAF. בהובלת וירג'ין אטלנטיק ובמימון חלקי של משרד התחבורה הבריטי, ההכנה לטיסה כללה מגוון של חברות, ביניהן: בואינג, רולס רויס, BP חברת האנרגיה, וחברות נוספות, כדי להדגים SAF כחלופה לדלק סילוני רגיל.

רוב בישטון, מנכ"ל רשות התעופה של בריטניה, אמר: "כרגולטור התעופה של בריטניה, חשוב שנאפשר בבטחה לתעשייה לאמץ שיטות בנות קיימא יותר ולדחוף את הגבולות ליצור תעשיית תעופה ירוקה יותר. היתר זה לא רק מאפשר לווירג'ין אטלנטיק ואחרים להציג את מחויבותם לקיימות, אלא גם משמש דוגמא לאופן שבו התעשייה בוחנת טכנולוגיות חדשות".

מארק הרפר, שר התחבורה של בריטניה, אמר: "המסע של העולם לטיסה ללא פליטות פחמן מתחיל כאן בבריטניה, עם ההכרזה של היום בעזרת מימון ממשלתי כדי שאנשים יוכלו להמשיך לנסוע בדרך שמתאימה לעתיד. החדשנות בבריטניה היא שמובילה את הדרך עם הטיסה הטרנס-אטלנטית הראשונה בעולם באמצעות 100% SAF".

שי וייס, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק, אמר: "האישור של רשות התעופה האזרחית לטיסה מהווה אבן דרך מרכזית והישג עצום עבור כל הצוותים הפועלים לקראת טיסה היסטורית זו. ההכנה לטיסה זו נמשכה יותר משנה בשיתוף פעולה בין שותפינו והממשלה שלנו. אנו מחויבים להשתמש ב-10% SAF עד 2030, אבל אנחנו צריכים שהממשלה תתמוך ביצירת תעשיית SAF בבריטניה".

בעקבות האתגר להשיק את הטיסה הטרנס-אטלנטית הראשונה במטוס המופעל על ידי 100% SAF, הוענקו לווירג'ין אטלנטיק עד מיליון פאונד במימון ממשלת בריטניה בדצמבר 2022 כדי להשיג את מטרה.

האישור של רשות התעופה הבריטית מהווה את האישור הראשון מבין מספר אישורים הנדרשים לטיסה, והוא סולל את הדרך עבור וירג'ין אטלנטיק להגיש בקשות למינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב (FAA) ולרשויות התעופה של אירלנד וקנדה כדי לאפשר לטיסה לעבור בשמי ארה"ב ובמרחב האווירי של אירלנד וקנדה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: וירג'ין אטלנטיקSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: