אא

״חברות כרטיסי אשראי לא רשאיות לבטל חיוב בתשלומים לסוכנים במקרה של ביטול טיסות״

חוות דעת של עו"ד דרור שטרום קובעת כי: "עצם העובדה שחברת תעופה ביטלה את הטיסה אין בה כדי לבסס שהסוכן ׳לא סיפק את הסחורה׳"

צילום: 123rf|צילום: 123rf צילום: 123rf|צילום: 123rf

חברות כרטיסי האשראי אינן רשאיות לבטל חיוב בתשלומים לסוכני הנסיעות במקרה של ביטול טיסה ע"י חברת התעופה. שכן, חובת ההשבה והפיצוי חלה על חברת התעופה המבטלת את הטיסה ולא על סוכן הנסיעות. כך עולה מחוות דעת שחיבר בנושא עו"ד דרור שטרום עבור התאחדות סוכני הנסיעות.

חוות הדכת עולה בעקבות תופעת ביטולי עסקאות באשראי, על רקע טענות לקוחות ל"כשל תמורה". עו"ד שטרום כותב בין השאר בחוות הדעת כי: "עצם העובדה שחברת תעופה ביטלה את הטיסה אין בה כדי לבסס קביעה שהסוכן "לא סיפק את הסחורה", נהפוך הוא. כל עוד הסוכן סיפק את כרטיס הטיסה, המקנה לנוסע זכויות ממשפטיות מכוח חוק שירותי תעופה ומסייע ללקוח בקבלת ההחזר מחברת התעופה, הרי שהסוכן ביצע את כל חלקו בעסקה. לכן, במקרים המתאימים לאומר לעיל, אין כל תחולה לסעיף 17 לחוק שירותי תשלום, המאפשר הפסקה של תשלומים עתידיים לסוכן הנסיעות".

עוד מוסיף עו"ד שטרום: "חובה על חברות האשראי לתת את הדעת לכך שמרבית המקרים סוכני הנסיעות אכן סיפקו את כרטיסי הטיסה, שהוא הנכס אותו התחייבו לספק ללקוחותיהם, והם אף עולמים על השגת ההחזרים המגיעים ללקוחותיהם מחברות התעופה. לכן, לא ניתן לעצור את התשלומים לסוכני הנסיעות.

בעקבות חוות דעת זו, אם קיבלה חברת האשראי הודעה של לקוח לביטול תשלומים בגין ביטול טיסה גרידא ועצרה את התשלומים בשל כך, לא ניתן יהיה לראות אותה כמי שפועלת בתום לב וללא התרשלות, ומכאן שאחריותה לנזקים תהיה מלאה".

בהמשך לחוות הדעת, שלחה התאחדות סוכני הנסיעות למנכ"לי כל חברות האשראי ולמחלקות המשפטיות שלהן בצירוף דרישה להפסיק את מדיניות הביטולים לאלתר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: