אא

לפני המלחמה בתחילת אוקטובר: מחצית מאורחי בתי המלון בת"א היו תיירים

תפוסת התיירים במלונות בעיר ללא הפסקה עמדה בימים הראשונים שלפני השבת השחורה על 67%

תל אביב. צילום: shutterstock תל אביב. צילום: shutterstock

אוקטובר 2023 היה חודש הפכפך בכל הקשור לבתי המלון בתל אביב ובכלל.

עד אוקטובר, תיירים היוו את עיקר השהיות בבתי המלון בתל אביב רבתי. עם פרוץ המלחמה, תמונת המצב השתנתה לחלוטין - את מקומם של התיירים תפסו בהדרגה מפונים המאכלסים כיום את המלונות בעיר.

ב-6 הימים הראשונים של החודש, שהיו עדיין ימי חג סוכות ועל פי חישוב שעשה אורן דרורי, מנכ"ל התאחדות המלונות בת"א, כ-50% מהאורחים באותם ימים היו תיירים והתפוסה עמדה על כ-67%.

דרורי מחלק את חודש אוקטובר ל-3 חודשים: "שליש ראשון - 10 הימים ראשונים שאופיינו בתיירות רגילה יחסית לעונה (6 ימים ראשונים + מספר ימים נוספים עד שהתפנו מרבית התיירים מהמלונות)".

עוד לדבריו, "שליש שני - 10 ימים שניים בהם מרבית המלונות התרוקנו והמפונים מהדרום עדיין לא הגיעו בהיקפים גדולים (לקח זמן ובהתחלה הופנו בעיקר למלונות אילת וים המלח). שליש אחרון – המלונות החלו להתמלא במפונים מהדרום והצפון (עם כל המורכבות שהייתה כוכבה בזה)".

מהנתונים עולה כי תפוסת החדרים עמדה בחודש אוקטובר על 53% בת"א ובתל אביב רבתי 55%. סך הכל בת"א רבתי, תפוסת התיירים הסתכמה באוקטובר בכ-26% לעומת 74% של הישראלים.

29% מהתיירים הגיעו מארה"ב, 8% מבריטניה ו-6% מצרפת וגרמניה מכל אחת מהמדינות. סה"כ הישראלים רשמו 303,903 לינות לעומת 105,170 לינות בלבד של תיירים.

דרורי מוסיף ואומר, "רק בשליש הראשון של אוקטובר ניתן להתייחס לנתונים כתפוסת חדרים של תיירים (פנים ונכנסת). בהמשך הדרך זוהי תפוסת חדרים המתבססת על מפונים ברובה המוחלט (למעט יוצאי דופן מזעריים – משלחות, מדיה, דיפלומטים וכו')".

מינואר עד סוף אוקטובר המגמה עדיין הפוכה. יש בסה"כ 3.730,340 מיליון לינות מתוכם התיירים רשמו 2.307,770 מיליון לינות והישראלים 1.422,570 מיליון לינות בלבד. 35% לינות התיירים מארה"ב, 8% מצרפת 7% מבריטניה ו-4% מרוסיה. סה"כ התיירים מהווים 62% מהלינות לעומת 38% בלבד של הישראלים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונות בתל אביב רבתי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: