תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

לפני או אחרי המשחק: המוזיאונים הכי מטורפים של בודפשט

גם אם הגעתם להונגריה על מנת לעודד את נבחרת ישראל בכדורגל, שווה שתדעו שבבודפשט תוכלו למצוא כמה מהמוזיאונים המגניבים ביותר באירופה. הנה כמה המלצות לכאלה מעט שונים - ותאמינו לנו, ממש לא כאלה שחשבתם עליהם

מוזיאון האור בבודפשט (צילום Shutterstock) מוזיאון האור בבודפשט (צילום Shutterstock)

אז נכון. בודפשט משופעת במוזיאונים - חלקם קלאסיים, אמנותיים, חשובים מאוד בהיסטוריה העתיקה והמודרנית, אבל אם בא לכם לקפוץ לכמה מוזיאונים קלילים ומסעירי חושים - גם כאלה לא חסרים בבירת הונגריה.

מוזיאון האור

המוזיאון אמנם ממוקם במבנה עתיק מהמאה ה-19, אבל הוא אחד המודרניים והמומלצים – בעיקר אם אתם עם הילדים. מדובר במסע אמנותי של כמה שעות, שבאמצעות מיצגי תאורה שונים שנוצרו על ידי אמנים מקומיים וגם כאלה בעלי שם ממדינות אחרות בעולם, יקח אתכם למחוזות אחרים – קצת אסקפיזם שמאוד מומלץ לאמץ – במיוחד בימינו.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

חלק מהמיצגים אינטראקטיביים והמוזיאון כולו אינטואיטיבי מאוד, כך שתוכלו להסתדר גם אם אינכם דוברים את השפה וגם הילדים לא צריכים לדבר הונגרית.

בצד המדעי ולצד המיצגים המרשימים גם כמה פיתוחים מתקדמים-טכנולוגיים שתוכלו להתרשם מהם. לא מומלץ לבעלי קשיי ראיה המושפעים מתאורה חזקה, ומומלץ להכין את הילדים לכך שחלק מהאטרקציות כוללות הבזקי אור בסביבה חשוכה.

Budapest, Hold u. 13, 1054

בית היוניקום

סיפורה של משפחת זוואיק הוא אחד המרתקים בהיסטוריה היהודית-הונגרית שהמדינה והעיר בודפשט משופעות בה. היוניקום, למי שפחות מכיר, הוא ליקר הונגרי קלאסי שמזכיר את טעמו של הייגרמייסטר הגרמני.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

המפעל הוקם בסוף המאה ה-18 ונולד כמעבדת ייצור לתרופות. בהמשך הפך המשקה מבוסס תערובת התבלינים פופולרי ביותר ואפילו שרד בנס את מלחמת העולם השנייה, במהלכה המפעל הופצץ.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

במקום תוכלו לרכוש גם את משקה היוניקום המייחסים לו סגולות רפואיות, וגם לטעום קצת מההיסטוריה היהודית של בודפשט – דרך האלכוהול. לא מתאים לביקורי ילדים גם בגלל המשקה האלכוהולי וגם הסיפור המורכב. מאוד מתאים לחובבי אלכוהול ותרבות יהודית.

Budapest, Dandár u. 1, 1095

מוזיאון האשליות

עוד מוזיאון מומלץ לכל המשפחה וכזה שילדים ישתגעו ממנו הוא "מוזיאון האשליות" של בודפשט. מי שהיה במקבילו הישראלי בנמל תל אביב יקבל כאן חוויה דומה אך עם הפעלות וחדרים מעט שונים.

צילום: Museum of Illusionצילום: Museum of Illusion

כמו בארץ גם כאן המוזיאון מאוד אינסטגרמי ומזמין צילום תמונות לרשתות החברתיות, כולל הנחיות מדויקות בכל חדר וחדר. בנוסף לחדרי האשליות תמצאו גם חדרי חידות שיעסיקו את הילדים בעיקר לאורך זמן.

Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 3, 1065

מוזיאון המתוקים והסלפי

מוזיאון הסלפי הראשון באירופה מתפרש על פני 400 מ"ר ושתי קומות. אל תשכחו להטעין את הטלפון לפני שתגיעו לאחת החוויות הכי אינסטגרמיות שיש בבודפשט (הנחשבת גם כך לעיר מאוד אינסטגרמית).

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

אז מה קורה פה? כמו במוזיאון השאליות גם כאן תוכלו לצלם את הסלפיז הכי שווים בעולם, בין אם זה עם גלידת ענק, פלמינגו או ערימה של בננות.

כל מתחם במוזיאון הוא חוויה שונה לחלוטין, וגם כאן תוכלו לבלות שעות עם הילדים (למרות שמשך הביקור המומלץ הוא עד שעתיים). ובכל מקרה, אם באסקפיזם עסקינן, אל תשכחו לקפוץ לחדר שמדמה שהות על חוף ים עם קוקטיילים.

1072 Budapest, Rákóczi STR

בית המוזיקה

אמנם המלצנו כבר אתמול אבל אם פספסתם - אחד המוזיאונים המרשימים החדשים שנפתח לפני כשנתיים הוא "בית המוזיקה" – חוויה מוזיקלית רב חושית לכל המשפחה, ומתחם שכבר הספיק לזכות בכמה פרסים על עיצוב ומקוריות בעולם.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

לצד תערוכות קבע המספרות את ההיסטוריה העולמית והמקומית-הונגרית של המוזיקה, גם תערוכות מתחלפות ואולם קונצרטים גדול. המוזיאון שהכניסה אליו במחיר מסובסד נמצא סמוך לכיכר הגיבורים וניתן להגיע אליו גם בתחבורה הציבורית (מטרו).

Budapest, Olof Palme stny. 3, 1146

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הונגריהבודפשטמוזיאון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: