אא

מנכ"ל ישראייר: "נאמנות הלקוחות למוצר הישראלי תגדל בטווח הזמן הקצר"

בכירי ענף התיירות והתעופה בישראל ממשיכים לשתף בערכותיהם לכל מה שצפוי בענף ביום שאחרי המלחמה. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "נתחי השוק של החברות הישראליות, צפויים לגדול בשנת 2024"

צילום: יח״צ ישראייר צילום: יח״צ ישראייר

ענף התיירות והתעופה בישראל, שרק החל להתאושש ממשבר הקורונה, הוא מהראשונים לספוג מכה כואבת מהמלחמה - שבעקבותיה התיירות הנכנסת לישראל עצרה, ומרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לחלוטין את טיסותיהן לישראל וממנה עד להודעה חדשה.

כבר עתה, המלחמה נראית כמשבר גדול יותר ממשבר הקורונה. בכירים בענף התיירות והתעופה משתפים מה להערכתם צפוי לענף התיירות ביום שאחרי "חרבות ברזל".

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "בשנת 2024, מתכננת ישראייר לשבור שוב את השיא של עצמה, בקצב הטסת תנועת הנוסעים. בסוף הרבעון השלישי של 2023, דורגה ישראייר כחברת התעופה השלישית בגודלה בנתב"ג, עם נתח שוק של כחמישה אחוזים", הוא אומר. "ההערכות שלנו היו, שנחצה השנה את רף מיליון הנוסעים - שיא של כל הזמנים בישראייר, ונהיה שותפים לנתב״ג, שירשום אף הוא שיא עם כ-25 מיליון נוסעים".

המלחמה שינתה את התכניות

ההערכה היא שבחודשים נובמבר ודצמבר יעברו בנתב"ג כמיליון נוסעים, והוא יסגור את השנה עם כי 21 מיליון נוסעים. המלחמה החלה ברבעון הרביעי והיא צפויה להלום בעוצמה דומה ברבעון הראשון של שנת 2024. נראה לפיכך, בחישוב אריטמטי פשוט, שניתן להעריך כי בשנת 2024 יעברו בנתב"ג כ- 21 מיליון נוסעים.

אורי סירקיס (צילום סיון פרג')אורי סירקיס (צילום סיון פרג')

"האירוע מעט יותר מורכב", אומר סירקיס. "למשוואה הזאת יש להוסיף 3 פרמטרים נוספים: הראשון, בימים אלו ממש נערכת ועידת הסלוטים. מנהלי המסחר של החברות הזרות נדרשים לגבש סופית את לוח הטיסות לשנה הבאה. סוף המלחמה איננו נראה באופק. התמונות לא פשוטות. פרמטרים אלו יביאו בהכרח להקטנת הסיכון מצידם שיתבטא בהפחתה מסוימת של נפח הטיסות.

"השני - התיירות הנכנסת. זו תמיד מתאוששת בקצב איטי יותר מהתיירות היוצאת, אפילו אם נתעלם מהעובדה שבתי המלון בישראל מלאים במפונים, את הרבעון הראשון החזק של 2024 פספסנו ולכן ניתן להניח כי היא תתאושש לקראת הרבעון הרביעי של שנת 2024.

"השלישי - מעמדה של ישראל בעולם. אנו עדים כיום לגילויי שנאה במדינות מסוימות שיביא בהכרח לשינוי קיצוני במפת התיירות של הישראלים. במרכזו של שינוי זה נראה יעדים שכיכבו בדוח נתב"ג בשנה הנוכחית, שהתנועה אליהם צפויה להתאושש באטיות, בהם, טורקיה מצרים ומרוקו".

סירקיס מוסיף עוד כי "שלושת הפרמטרים הדומיננטיים הללו, מתומחרים בכ-10% עד 15% אחוזים נוספים של ירידה בתנועה. לפיכך, ניתן להניח כי תנועת הנוסעים בשנת 2024, תהיה נמוכה יותר מהשנה, ולהערכתי תגיע לטווח שבין 18 ל-19 מיליון נוסעים".

תעופה פטריוטית

"נאמנות הלקוחות למוצר הישראלי תגדל בטווח הזמן הקצר, מסיבות של פטריוטיות, תחושת הבית והביטחון. נתחי השוק של החברות הישראליות, צפויים לגדול בשנת 2024".

הנחות עבודה בסיסיות אלו עומדות במרכז התכנון של לוח הטיסות של ישראייר לשנת 2024, המתכננת לצמצם פעילות במגוון יעדים, להרחיבה ביעדים אחרים ולגוון את מפת היעדים, במדינות שאהדתן לישראל מופגנת בימים אלו. יעדים חדשים ביוון. במזרח אירופה ועוד. "ההתאוששות מהמלחמה תחל במחצית דצמבר עם גידול של 100 אחוזים בקצב יציאות הישראלים מנתב"ג בהשוואה לממוצע של 15,000 סגמנטים כיום", אומר סירקיס.

"דרור משעני בספרו אמונה כתב - מקומת הקרקע אי אפשר לראות מה שרואים מהגג… ולכן על הענף לזכור כי אופטימיות היא שם המשחק".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אורי סירקיסישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: