תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

הפגנות, בינה מלאכותית ושחרור לחצים: כיצד תיראה התיירות של 2024 בעולם?

חברת המחקר יורומוניטור מפרסמת את סקירת הטרנדים החזקים בעולם התיירות לשנה הקרובה: מעבר מ"חופשה" ל"הבראה", המשך החיפוש עבור המחירים הזולים, שימוש ב-AI וגם המגמה הירוקה. ומה הקשר לבחירות בארה"ב?

כיצד תיראה החופשה בשנה הבאה? (צילום: FREEPIK) כיצד תיראה החופשה בשנה הבאה? (צילום: FREEPIK)

כחודש וחצי לפני תום 2023, חברת המחקר יורומוניטור מפרסמת את הטרנדים החזקים שצפויים להשפיע על צריכת התיירות בשנה הקרובה. כמו בתחומים רבים אחרים, בראש ובראשונה נמצאת הבינה המלאכותית.

תשאלו באפליקציה

עם יותר ממאה מיליון משתמשים ב-CHATGPT עד היום, ובתוך חודשים בודדים מאז ההשקה, הפכה אפליקציית ה-AI לפופולרית בהיסטוריה.

צילום: Shutterstock|צילום: shutterstockצילום: Shutterstock|צילום: shutterstock

בשירות התיירות, מדובר במנגנון לבניית חופשות וניהול משימות במהלך הנופש. מהשימוש בצ'אט המלאכותי ניתן להבין כי התייר הופך הרפתקן יותר, עם נכונות להגיע לחופשה "בראש פתוח" וללמוד את מהלך הטיול מהבינה המלאכותית.

על פי המחקר של יורומוניטור, כ-72% מהנשאלים השתמשו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים כדי לתכנן את חופשתם. כ-42% מהמשתמשים נכונים לעשות שימוש בהנחיות קוליות מותאמות אישית, גם במחיר של חשיפת פרטים אישיים. עם זאת, כ-17% בלבד יסמכו על המענה האוטומטי של הבינה המלאכותית על מנת לפתור בעיות הקשורות בשירות לקוחות.

להסיח את הדעת מהלחץ

החופשות של השנה הקרובה, בעיקר עבור הדור הצעיר, יתאפיינו בהפוגה מהחיים הלחוצים היומיומיים, ולמרות שהמחקר לא נערך באופן ממוקד בקהל הישראלי, אנחנו בהחלט יכולים להזדהות עם הצורך במה שמגדירים ביורומוניטור הלכה למעשה כמעבר מ"חופשה" ל"הבראה". 73% מהמשיבים לסקר של החברה אמרו כי בחייהם קיים לחץ המשפיע על תפקודם היומיומי.

יום מרגיע בספא. צילום: שאטרסטוקיום מרגיע בספא. צילום: שאטרסטוק

לשם כך, קושרים בחברת המחקר בין לחצי היומיום לבין הצורך בחוויות שונות לחלוטין במהלך החופשה שלנו – ולוקחים את זה גם לשלב נוסף – יצירת חוויות זכירות על ידי ספקי השירות השונים במהלך החופשה.

לדוגמה – יצירת חוויית קניות ייחודית ומקורית שתשאיר רושם על הלקוחות – ותשאיר אותם בעסקים. על החוויות הללו, כך על פי המחקר, להיות מותאמות ללקוחות תוך שימוש באלמנטים חזותיים שונים ואף כאלה שיעשו שימוש בחושים נוספים.

מלחמת תרבות

אלמנט נוסף שעולה במחקר לגבי הטרנדים שיובילו את החופשות ב-2024 הוא המחאות החברתיות והקונפליקטים הפוליטיים בעולם. ולא, דווקא תתפלאו – לא מדובר על המצב בישראל אלא לקראת הבחירות בארצות הברית ב-2024 בעיקר.

למחאות 2024 תהיה השפעה על החופשה? (צילום: SHUTTERSTOCK)למחאות 2024 תהיה השפעה על החופשה? (צילום: SHUTTERSTOCK)

ההשפעה הצרכנית-התיירותית כאן נוגעת להזדהות לקוחות עם החברה ממנה רוכשים מוצרים – גם מוצרי נופש. 52% מהמשיבים לסקר שערכה החברה אמרו כי ירכשו מוצרים ממותגים שהם מזדהים עם ערכיהם, גם אלה הפוליטיים.

לנצח את השיטה

אלמנט שנמצא איתנו כבר מספר שנים ויגדיר גם את השנה הקרובה בבחירת החופשה הוא "משחק הורדות הידיים" האינסופי בין מחירי הנופש לבין הצרכנים שמחפשים את החופשה הזולה ביותר שאפשר למצוא.

מחיר חופשה. צילום: shutterstockמחיר חופשה. צילום: shutterstock

לצד תרומתן של חברות הלואוקוסט ל"משחק", נוספו אתרים שונים לאורך השנים המצטרפים למלחמת המחירים. 74% מהמשיבים לסקר אמרו כי הם מודאגים מעליית מחירי הנופש ב-2023. 44% מהמשיבים ענו כי הם התכוונו לחסוך יותר ב-2023, אך לא הצליחו.

כולנו ירוקים

חברות התעופה בשנים האחרונות מנסות למכור לנו "סביבה ירוקה יותר" ואם ירצו בכך או לא – יידרשו עד 2050 למדיניות "אפס הפליטות" שהוכרז עליה לא מכבר. עם זאת, על פי המחקר כאן ניכר כי המסרים הירוקים מתחילים לחלחל והנופשים בשנה הבאה יבחרו את חופשותיהם על פי מדדים ירוקים של חברות התעופה ואתרי הנופש.

תבחרו ב''טיסה ירוקה'' בשנה הבאה? (צילום: SHUTTERSTOCK)תבחרו ב''טיסה ירוקה'' בשנה הבאה? (צילום: SHUTTERSTOCK)

45% מהמשיבים כאן אמרו שהם תרמו באופן אישי להתחממות כדור הארץ בשנה האחרונה לדעתם, ושהיו מעוניינים לצמצם את הזיהום כל עוד זה תלוי בהם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נופשסקרמחאהבינה מלאכותית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: