אא

"אנחנו בפתאל כחברה עם חוסן כלכלי, נצלח את זה"

בכירי ענף התיירות והתעופה בישראל ממשיכים לשתף בהערכותיהם לצפוי בענף ביום שאחרי המלחמה. אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל: ״היום שאחרי מבחינתי, זה היום בו כל החטופים יחזרו הביתה"

הרודס אילת. צילום: רשת מלונות פתאל הרודס אילת. צילום: רשת מלונות פתאל

ענף התיירות והתעופה בישראל, שרק החל להתאושש ממשבר הקורונה, מהראשונים לספוג מכה כואבת מהמלחמה בגינה התיירות הנכנסת לישראל עצרה ומרבית חברות  התעופה הזרות הפסיקו לחלוטין את טיסותיהן לישראל וממנה עד להודעה חדשה.

כבר עתה, המלחמה נראית כמשבר גדול יותר ממשבר הקורונה. בכירים בענף התיירות והתעופה משתפים מה להערכתם צפוי לענף התיירות ביום שאחרי "חרבות ברזל". 

אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל: "היום שאחרי מבחינתי, זה היום בו כל החטופים יחזרו הביתה, ועם ישראל מצליח להתמודד עם כל האבל הנורא וכל המצב.

אביה ממשיכה ומסבירה: ״אני חושבת שלענף המלונאות ייקח זמן להתאושש ובטח לתיירות נכנסת עד שתחזור לפה. ברגע שזה ייגמר, אנחנו נצטרך לעשות פעולות לשיקום כל בתי המלון שלנו שמארחים מהשבעה באוקטובר הארור. אנחנו פתחנו את כל 40 בתי המלון שלנו למשפחות מלבד בית המלון בצפת, בגלל המיקום שלו לא היינו יכולים לפתוח אותו. כולנו התגייסנו לצו 8 לטובת המפונים, עם כל מה שצריך. קודם כל עשינו, בלי לשאול, לפני שהמדינה נכנסה לתמונה.

כיום כלל בתי המלון שלנו כולל העסקיים שלא ערוכים לכך עם מספר גדול של מפונים. כל אולמות האירועים שהוסבו לכיתות לימוד, למשחקיות, גני ילדים, חדרי כביסה.

אני מקווה מאוד, שביום שאחרי שזה יסתיים, שבאמצעות המדינה נקבל מענקים לשיקום כל בתי המלון. הם יצטרכו לעבור תהליך בגלל ההסבה שלהם. אני חושבת שעם ישראל חזק ושברגע שזה ייגמר ואנחנו עדיין לא שם, לכשזה יקרה, אחרי שנאסוף את עצמנו מכל התקופה הקשה, תיירות הפנים תחזור. לפני ארבע שנים כשהיינו במשבר הקורונה, היה משבר מאוד קשה, משבר עולמי. עברנו אותו, צלחנו אותו, חזרנו לתלם. המדינה חזרה, מנועי הצמיחה חזרו. נכון שזה כיום לא אותו דבר, לא אותו אירוע. אבל המדינה בסוף תחזור לעצמה, הכלכלה תחזור לתפקד, זה ייקח יותר זמן.

כפי שציינתי, לתיירות הנכנסת ייקח יותר זמן עד שהיא תחזור. משרד התיירות יצטרך לערוך פעולות שיווק אגרסיביות ביחד עם ענף התיירות. כל ענף המלונאות חייב יהיה לקבל סיוע של מדינת ישראל ע"י קרן לשיקום המלונות, וקרן לשיווק ובנייה מחדש של ישראל בעולם. זה ייקח זמן עד שהתיירים יחזרו להגיע לישראל, ולא עניין של חודש או חודשיים. זה יהיה תהליך מורכב.

כרשת שהיא עם חוסן כלכלי, חברה בינלאומית עם למעלה מ-260 בתי מלון, כאשר בחו"ל בתי המלון עובדים בצורה נהדרת והחברה הוכיחה את עצמה ממשבר למשבר ומפעם לפעם את חוסנה הכלכלי, את היציבות, הפעולות האחריות בהן היא נוקטת. אנחנו בטח כחברה נצלח את זה והעם שלנו שעבר משברים, יתגבר. 

צריך להיות אופטימיים, בסוף החיים חזקים...״

לרשימת הטיסות מישראל ואליה בימים הקרובים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פתאלמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: