יורוסטאר: מיזמים חדשים מאיימים על המונופול של החברה בקווי אמסטרדם-בריסל-פריס-לונדון
כמה מתחרים פוטנציאליים מציבים אתגר ליורוסטאר בשנים הקרובות וכבר מציגים תוכניות, וביניהם: חברה הולנדית, חברת רכבות צרפתית, והמיליארדר ריצ'רד ברנסון, המתכנן מיזם חדש
כמה וכמה מתחרים פוטנציאליים מאתגרים את פעילותה הבלעדית של רכבת יורוסטאר בקווי אמסטרדם-פריס-לונדון.
היזם ואיש העסקים הבריטי, המיליארדר ריצ'רד ברנסון, העוסק ומשקיע בשלל תחומים, ובבעלותו חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק, מתכנן שירות רכבת המקשר בין לונדון, פריס, בריסל ואמסטרדם.
בנוסף, הסטארט-אפ ההולנדי Heuro שואף להפעיל 15 רכבות יומיות בכל כיוון בין אמסטרדם, פריס ולונדון. HeuroTtrain כבר הציגה את הצעתה לרשות התחרות ההולנדית, תוך שהיא צופה קו אמסטרדם-לונדון דרך מנהרת התעלה עד דצמבר 2027, עם עצירות בערים מרכזיות כמו: סכיפהול, רוטרדם, אנטוורפן ובריסל.
מתמודדת נוספת, חברת Avolyn, מתכוונת להתחיל לפעול בקו פריס-לונדון דרך מנהרת התעלה כבר בשנת 2025. בחודש שעבר הודיעה החברה כי היא "הגיעה להסכמה לרכישת 12 רכבות מהירות מהיצרנית הצרפתית אלסטום, עם אופציה להגדלה של עד 16 רכבות למימוש הפרויקט, שמטרתו להתחיל לפעול ב-2025".
גם חברת תחבורה ציבורית גדולה, Arriva, הפועלת במדינות אירופה השונות, הודיעה זה מכבר כי היא יוזמת תוכנית לקו רכבת בין אירופה לבריטניה, כך שבשנים הקרובות צפויים ליורוסטאר הוותיקה כמה וכמה מתחרים.