אא

נמל התעופה סכיפהול אמסטרדם: התוכנית לצמצום הפעילות ירדה מהפרק

התוכנית של ממשלת הולנד להקטין את הרעש וזיהום האוויר, במיוחד בעונת הקיץ הקרובה, באמצעות קיצוץ משמעותי במספר הטיסות, נתקלה בהתנגדות של חברות ורשויות התעופה באירופה ובארצות הברית, והממשלה החליטה לבטל את התוכנית

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ממשלת הולנד נטשה את תוכניתה להטיל קיצוץ על היקף הפעילות בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם בשנה הקרובה, ובעיקר בעונת הקיץ, בעקבות התנגדויות נמרצות של חברות התעופה ורשויות התעופה בארה"ב ואירופה.

התוכנית להגביל את מספר הטיסות הפועלות בנמל סכיפהול, נמל התעופה המרכזי של הולנד ואחד מהנמלים העמוסים ביותר באירופה, נבעה בעיקר מהרצון לצמצם את הרעש ואת זיהום האוויר.

בחודש ספטמבר האחרון, נמל התעופה סכיפהול באמסטרדם היה נמל התעופה השלישי העמוס ביותר באירופה, וטיפל בממוצע ב-4,563 טיסות נוסעים בשבוע.

התוכנית להגבלת מספר הטיסות השנתיות לכ-450,000 התקבלה בברכה הן על ידי אנשי איכות הסביבה והן על ידי תושבים מקומיים, שטענו כי המהלך נחוץ כדי להפחית את פליטת הגזים המזהמים כמו גם את עוצמת הרעש. המגבלה המוצעת הייתה מביאה לירידה של 10% בטיסות בהשוואה להיקף הטיסות ב-2019.

ההחלטה של ממשלת הולנד לחזור בה מהתוכנית מהווה ניצחון ברור לענף התעופה הבינלאומי ולחברות תעופה רבות, שהיו עלולות להיפגע מהקיצוץ במספר הטיסות.

חברות רבות, כולל KLM ההולנדית, התנגדו כולן למכסה הטיסות המקוצצת, ואילו JetBlue האמריקנית אף הרחיקה לכת, הגישה תלונה רשמית למשרד התחבורה האמריקני והציעה לאסור על KLM להשתמש בנמל התעופה JFK בניו יורק.

בתחילת החודש איימה ממשלת ארה"ב לנקוט צעדי תגמול אם ממשלת הולנד תמשיך בתוכנית, ומשרד התחבורה האמריקני ציין כי היא מפרה את הסכם התחבורה האווירית של ארה"ב והאיחוד האירופי.

ואכן, ממשלת הולנד החליטה לוותר על התוכנית, למרות ששר התשתיות, מארק הארברס, הודיע במכתב לפרלמנט ההולנדי: "אני מדגיש שהקבינט עדיין מחויב להחזיר את האיזון בין סכיפהול לסביבתו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הולנדסכיפהול אמסטרדםKLM

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: