אא

Emirates תשקיע סכומי עתק למען עתיד מטוס ה-Airbus A380

חברת הדגל של איחוד האמירויות, המחזיקה יותר ממחצית ממטוסי ה-A380 שיוצרו אי פעם, משביתה מטוסים ישנים מהדגם כדי להקים מערך של סדנאות וחלפים כדי להבטיח את עתיד המטוס

A380 של אמירייטס. צילום: shutterstock A380 של אמירייטס. צילום: shutterstock

עם התאוששות משמעותית של ענף התעופה הבינלאומי חברות רבות הוציאו את מטוסי האיירבוס A380 מאחסון ממושך והפעילו אותם מחדש, לאחר שהיו מושבתים במהלך מגפת הקורונה, אך חברה אחת, אמירייטס, שבה להפעיל את מטוסי הענק הדו קומתיים בהיקף גדול במיוחד, והיא החליטה להשקיע סכומים משמעותיים כדי להבטיח את עתיד המטוס לעוד שנים רבות.

הבעיה היא שחברת איירבוס ביטלה את תוכנית ייצור המטוס עוד לפני משבר הקורונה. איירבוס צפתה שהיא תבנה 1,000 ובסופו של דבר ייצרה וסיפקה רק 251 מטוסי A380, כשאמירייטס לקחה 123 מהם.

נוכח השוק המוגבל ל-A380, קיים חשש שלא יהיו מספיק ספקי חלפים וספקי שירותים לצורך תחזוקה למטוס בשנים הבאות, ולכן אמירייטס מתכוננת להבטיח את עתידו של המטוס.

החברה הודיעה זה מכבר כי תוציא סכומי עתק כדי להבטיח את עתיד המטוס, ובין השאר, להשקיע 950 מיליון דולר במתקני תחזוקה, תיקון ושיפוץ חדשים בנמל התעופה של דובאי (DWC), כ-60 קילומטרים דרומית לשדה התעופה הבינלאומי של דובאי.

החברה צופה שהשלב הראשון של המתקן החדש יהיה מוכן במחצית השנייה של 2027, ויהיו בו 8 האנגרים לתחזוקה והאנגר אחד לצבע, וכן מתקן להפעלת מנועים, סדנאות תמיכה ומתקני אחסון לחלפים,

נכון לעכשיו, לאמירייטס יש 8 האנגרים לתחזוקה כבדה ו-4 לבדיקות קלות יותר במרכז ההנדסה בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי DXB, ובהם החלה החברה לשפץ את הפנים של 67 מטוסי A380 וכבר השלימה את העבודה על 16 מהם.

כרגע נותרו לאמירייטס 116 מטוסי A380 בצי, והיא צופה שעד תחילת שנות ה-30, יהיו לה 90 מטוסים פעילים.

בנוסף לסדנאות התחזוקה הקיימות והעתידיות של החברה, היא חתמה גם על הסכמי תחזוקה ארוכי טווח עם חברות שונות, כולל איירבוס טולוז ו'לופטהנזה טכניק' במסגרת תוכנית צפויה להמשיך להפעיל את מטוסי ה-A380 בשנות ה-30 וה-40.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמירייטסA380

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: