אא

פראג, וינה, בודפשט ועוד: שוקי חג המולד התוססים באירופה

חג המולד באופק ושוקי החג כבר נפתחו באירופה. אינספור דוכנים צבעוניים מושקעים המציעים מכל הבא ליד. סנטה קלאוס, עצי אשוח, עוגיות ג'ינג'רברד ושאר מסורות. הנה כמה שוקי חג מולד במספר יעדים בולטים אליהם יש טיסות ישירות גם כעת בזמן המלחמה

שוקי חג המולד הטובים בעולם. צילום: Shutterstock שוקי חג המולד הטובים בעולם. צילום: Shutterstock

כיאה לתקופה זו של השנה, בה החורף נותן אותותיו, מתחילות ערים רבות ברחבי יבשת אירופה להתמרק לקראת חג המולד המתקרב. אמנם החג עצמו חל רק ב-25 בדצמבר, אך החגיגות לקראתו כבר בעיצומן עם שווקים צבעוניים ונוצצים במיוחד שנפתחים ממש בימים אלה, ונועדו להכניס את התושבים המקומיים והתיירים כאחד אל אווירת החג הקסומה. 

וינה - להתרגש בכל פעם מחדש

בירת אוסטריה נחשבת מזה שנים כיעד מועדף על התייר הישראלי. בין אם זה השטרודל או השניצל הווינאי הפריכים שקשה לעמוד בפניהם, המבנים הארכיטקטוניים העולים על פני כל דמיון יחד עם אווירה אירופית קסומה האופפת את הרחובות והסמטאות לאורכה ולרוחבה של העיר. חג המולד הינו תקופה מומלצת על מנת לבקר בווינה הלובשת חג ומציגה לראווה כמה שווקים צבעוניים ותוססים שאותם פשוט אסור לפספס. 

אחד מהם הוא שוק ''החלום הווינאי'' המוקם ברחבת העירייה. תמצאו בו את עץ חג מולד המתנשא לגובה רב וכמיטב המסורת מעוטר בקישוטים ובאורות, יחד עם עשרות דוכנים המציעים מכל הבא ליד - חפצים ומזכרות, אוכל כיד המלך, (אל תוותרו על Glühwein, יין חם ומתקתק הנמכר בכל פינה) ושלל פעילויות המיועדות לכל המשפחה, כדוגמת החלקה על הקרח, פארק שעשועים, סדנאות הכנת עוגיות ונרות והופעות מוסיקליות של אמנים מקומיים.

אסור לפספס את שוק חג המולד מול הראטהאוס (בניין העירייה) של וינה. שווקים נוספים שכף רגלכם חייבת לדרוך בהם אם הגעתם לווינה בתקופת חג המולד הם Spittelberg ו-Freyung, הנפתחים בסמוך לארמון שנברון המפורסם. גם שם אתם צפויים לחוויה מסעירה ומרגשת עם עשרות דוכנים המציעים מוצרי אבן עץ אותנטיים, מקהלות מקומיות המפזזות בשירה נעימה, לצד תיירים מכל רחבי העולם הגודשים את השווקים בהמוניהם. 

מתי זה קורה? אמצע נובמבר - 23-26 בדצמבר.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

פראג - היהלום שבכתר

חג המולד וראש השנה האזרחית הן תקופה נהדרת לבלות בפראג, בדגש על אזור העיר העתיקה המהווה אבן שואבת לתיירים ומקומיים כאחד, הנהנים מאווירת חג ססגונית בשילוב אטרקציות מגוונות לכל הגילים. למבקרים צפויה אווירה חורפית אירופית קלאסית הכוללת עשרות דוכנים הבנויים כמעין בקתות עץ קטנות, מחזה מרהיב כשלעצמו, בהם הרוכלים המקומיים מוכרים יצירות אמנות וחפצים מקומיים עליהם עמלו בעצמם, כמו כלי קרמיקה, נרות ריחניים, תכשיטים בעבודת יד, סוודרים וכפפות שנסרגו זה עתה והיד עוד נטויה. 

אטרקציות נוספות במהלך ימי החג כוללות פינות ליטוף, בהן תוכלו להגיד שלום לבעלי חיים כמו עיזים, כבשים וחמורים.

אסור לפספס את שוק חג המולד בכיכר העיר העתיקה של פראג בשעות הלילה. כמו ערים רבות אחרות ברחבי היבשת, גם בפראג אל תחמיצו מדי ערב בשעה 17:30 את עץ האשוח הענק המוצב בכיכר העיר (Staroměstské náměstí) המעניק תפאורה מרהיבה שצפויה להכניס אתכם עמוק אל תוך אווירת החג. 

מתי זה קורה? 2 בדצמבר - 6 בינואר.

רומא - חגיגה איטלקית במיטבה

ארץ המגף מציגה במהלך ימי החג אינספור חוויות מדהימות. הבולטות שבהן מצויות ברומא, אחד ממוקדי התיירות המובילים בעולם, אשר הירידים והשוקים שבתחומה מצליחים להפתיע ולרגש בכל שנה מחדש. מעבר לעשרות ביתנים חגיגיים מכל הסוגים והמינים הניצבים בצורה אליפטית בסמוך לשלוש מזרקות מרהיבות ביופיין: מזרקת רבע הנהרות, מזרקת המורים ומזרקת נפטון, תוכלו להתפנק בירידים עם שלל מאכלים משובחים, כמו מאפים טריים, יין חם המשמח כל לבב אנוש ועוד שפע של אטרקציות המוצעות בפני העוברים והשבים ללא עלות.

אסור לפספס את אחד משוקי חג המולד המרגשים ברומא נמצא בכיכר סן פטרוס. שני המוקדים העיקריים בהם נרשמת התכונה הערה ביותר במהלך תקופת החג ברומא הם כיכר פיאצה נבונה (Piazza Navona) שם פועל אחד משוקי חג המולד הגדולים והמרשימים ביותר באירופה. כמו גם, כיכר סן פטרוס (Piazza San Pietro) בה ממוקמת כנסיית פטרוס הקדוש. כדאי לתכנן מראש הגעה אל מיסת חצות המתקיימת בכנסייה בערב חג המולד ב-24 בדצמבר (מתחילה בשעה 22:00) בה לוקחים חלק אלפי חוגגים הצופים בשקיקה במיצג סצנת לידת ישו המתקיימת בביגוד מסורתי-ססגוני יוצא מגדר הרגיל. 

מתי זה קורה? 8 בדצמבר - 6 בינואר.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

אמסטרדם - להתרגש בכל פעם מחדש

בילוי באמסטרדם בתקופת חג המולד הוא ללא ספק חוויה בפני עצמה שיש בה הכל מהכל. תמצאו בה למעלה מ-20 שווקים יוצאי דופן שלכל אחד מהם אופי וייחודיות משלו - מבחר דוכנים המציעים פריטים וחפצים למיניהם, כמו בגדים, מזכרות, מאכלים וממתקים טעימים, בשילוב עם שלל אירועים נוצצים המיועדים לכל המשפחה. המוכרים שבהם הם שוק החורף של העיר הממוקם בסמוך לתחנה המרכזית וכיכר דאם המפורסמת (Albert Cuypstraat). אתם פשוט חייבים להתענג שם על מאכלים הכוללים סופגניות הולנדיות עסיסיות, שוקולדים משובחים, קרפים וופלים מיוחדים, יינות חמים, חליטות תה והיד עוד נטויה. אגב, בסמוך לציון החג, מתקיימת הדלקת עץ חג מולד ענק המתנשא לגובה של כ-20 מטר, באמצעות 'טקס הארה' מיוחד הכולל כ-40 אלף נורות לד חסכוניות. 

אטרקציות נוספות שאסור להחמיץ בעיר במהלך תקופת החג הן פסטיבל האורות המסורתי המתקיים מדי שנה (Amsterdam Light Festival) המציג שורה של מופעים אור-קוליים מיוחדים, משטח החלקה על הקרח בכיכר המוזיאונים, שוק פרחים צף (Bloemenmarket) עתיר בצבעים ובמראות מהפנטים (עם כל הכבוד לשם, לא מדובר בשוק שצף על פני המים) אליהם מתווספים כאמור עשרות שווקים קטנים ואינטימיים, בהם תוכלו למצוא מתנות ליקיריכם, כמו מלאכות יד וחפצי נוי שונים. 

מתי זה קורה? 13 - 26 בדצמבר. 

בודפשט - חגיגה של חוויות וטעמים

בירת הונגריה נחשבת לאחד היעדים האטרקטיביים באירופה בכלל ובתקופת חג המולד בפרט, עם מגוון רחב של שווקים מרהיבים ביופיים, המוסיפים נופך מרתק לטיול בשילוב עם מזג אוויר קר ומושלג. מומלץ לבקר בכיכר סנט סטפן שבמרכז העיר, שם בסמוך לבזיליקה המפוארת ועץ חג מולד ענק הפרוס בפני העוברים והשבים, פועל אחד השווקים האיכותיים באירופה - Adventi Unnep a Bazilikamal. מעבר לקישוטים ומטעמים מקומיים (אתם חייבים להתפנק על קיורטוש מתוק ומרק גולש שעושה חם בלב ובנשמה), תוכלו לרכוש בו מזכרות ועבודות יד שונות, ליהנות ממופע אורות ולהיטמע בתוך אווירה קסומה במיוחד. 

אסור לפספס גם את השוק בכיכר ורושמרטי (Vörösmarty Square) הידועה גם בכינוי ה'פסטיבל החורף של בודפשט'. השוק נחשב למקום הכי חם להיות בו בתקופת החג. תוכלו ליהנות בו ממופעי מוסיקה חיה מלהיבים, ניחוחות של עוגיות דבש שסביר להניח יפתחו לכם שוב את התיאבון, יחד עם שוטטות בין הדוכנים המקושטים שיאפשרו לכם ליהנות מאווירה מיוחדת. 

מתי זה קורה? אמצע נובמבר - 31 בדצמבר.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

ברלין - יש חשמל באוויר

הישראלים נוהרים לברלין לאורך כל השנה, כיאה לאחת הערים המספקות אינספור ריגושים וחוויות. החל מסוף נובמבר לובשת העיר חג עם מבחר יוצא דופן של קישוטים וצבעים הנתלים על גבי הבתים והחנויות במחזה אותו חובה לתעד פעם אחר פעם. סך הכל נפתחים במהלך תקופת החג (החל מאמצע נובמבר) קרוב ל-100 שוקי חג מולד, כמעט בכל שכונה או מוקד התכנסות. ניתן למצוא בכל אחד מהם שפע של דוכני מזכרות, מופעים מכל הסוגים (החל מלהטוטנות ואקרובטיקה, מוסיקה ועוד), אוכל ומשקאות מכל הסוגים וכמובן, שלל מתנות אותן שיאפשרו לכם להתחבר עוד יותר אל אווירת החג. 

אל תחמיצו ביקור בשניים מהשוקים האטרקטיביים ביותר הפועלים בכיכר ז'נדרמנמרקט (Gendarmenmarkt) ופוטסדאם (Potsdamer Platz) בהם תוכלו להכיר מקרוב את בעלי המלאכה המקומיים (נפחים או נגרים) שמציגים את מרכולתם בפני המבקרים ומכינים יצירות אל מול עיניהם הסקרניות. בפוטסדאם תוכלו לבלות יחד עם הילדים על גבי משטח החלקה על קרח או במגלשת קרח ענקית. 

מתי זה קורה? 27 בנובמבר - 26 בדצמבר. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שווקי חג מולדוינהפראגבודפשטאמסטרדםרומאברלין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: