אא

Emirates הפעילה טיסת הדגמה הראשונה אי פעם של A380 עם 100% דלק בר קיימא

זהו ציון דרך משמעותי בענף התעופה הבינלאומי, ועפ"י הנתונים המצטברים בענף, SAF - דלק תעופה בר קיימא - יכול לצמצם את פליטת הפחמן בשיעור של עד 85% בהשוואה לדלק סילוני רגיל

צילום: אמירייטס צילום: אמירייטס

הישג משמעותי עבור תעשיית התעופה העולמית. חברת אמירייטס הפכה לחברת התעופה הראשונה בעולם המפעילה טיסת הדגמה של מטוס A380 המונע על ידי דלק תעופה בר-קיימא (SAF).

קפטן חאליד בינסולטן וקפטן פיליפ לומבט, הקברניטים שהובילו את הטיסה, המריאו מנמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) עם אחד מארבעת המנועים מוזנים 100% SAF - צעד משמעותי לעבר עתיד בר-קיימא יותר בענף התעופה. עפ"י כל הניסויים, SAF מפחית את פליטת הפחמן בעד 85%  בהשוואה לדלק סילוני רגיל.

טיסת ההדגמה של A380 הדגישה את האמינות והביצועים של SAF ואת תרומתה למאגר ההולך וגדל של מחקרים בתעשייה, המעריכים את ההשפעה של 100% SAF על תפעול המטוסים. נכון לעכשיו, מגבלת התערובת של SAF במנועים של מטוסים מסחריים מוגבלת ל-50%.

צוות של משתפי פעולה ממגוון חברות: איירבוס, Engine Alliance, Pratt & Whitney, Neste, Virent ו-ENOC (חברת הדלק הלאומית של איחוד האמירויות) עבדו על בדיקות הטיסה, הערכות טכניות וניתוח נתונים.

ג'ולי קיצ'ר, סגנית נשיא איירבוס לתקשורת, ציינה:  "דלקים אלה הם הדרך היעילה ביותר לטפל בפליטות CO2 בתעשיית התעופה כיום וכי הם נתמכים יותר ויותר על ידי חברות התעופה המובילות בעולם. SAF חיוני לעמידה ביעד אפס פליטות נטו של המגזר בשנת 2050, אך זקוקה לגיבוי של כל התעשייה".

סייף חומייד אל פאלאסי, מנכ"ל ENOC, הדגיש כי "טיסת ההדגמה מסמלת צעד משמעותי במאמצים של מגזר התעופה באיחוד האמירויות כדי להבטיח המשך צמיחה בת קיימא".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמירייטסאיחוד האמירויותSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: