אא

"החזרה תהיה הרבה יותר מדורגת ממשברים קודמים"

בכירי ענף התיירות והתעופה בישראל ממשיכים לשתף בהערכותיהם לצפוי בענף ביום שאחרי המלחמה. טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל: "אין לי צל של ספק שהתיירות תחזור ואפילו בגדול, אבל יש כאן שאלה לגבי קצב החזרה על ציר הזמן"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ענף התיירות והתעופה בישראל, שרק החל להתאושש ממשבר הקורונה, מהראשונים לספוג מכה כואבת מהמלחמה בגינה התיירות הנכנסת לישראל עצרה ומרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לחלוטין את טיסותיהן לישראל וממנה עד להודעה חדשה.

כבר עתה, המלחמה נראית כמשבר גדול יותר ממשבר הקורונה. בכירים בענף התיירות והתעופה משתפים מה להערכתם צפוי לענף התיירות ביום שאחרי "לרבות ברזל".

טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל: 

"בשביל לדבר על היום של אחרי, צריך ראשית לסמן את נקודת המוצא שעומדת כרגע, בהקשר של משרדי הנסיעות, על כ-25% מהפעילות בזמן הזה אשתקד."

לאופר מוסיפה ואומרת: "אני מעריכה שמנקודת השפל הזאת נצא יחסית בקרוב, אבל, המאפיין העיקרי של היציאה מהמשבר הזה לדעתי תהיה ההדרגתיות. לא יהיה רגע אחד מכונן שנוכל להתייחס אליו כאל "הרגע של אחרי". ובטח לא תהיה כאן עליה מאפס למאה כפי שראינו אחרי משבר הקורונה. החזרה תהיה הרבה יותר מדורגת ממשברים קודמים, וזה כמובן בקורלציה למצב הלאומי, שגם בו לא יהיה בו רגע אחד, לפחות לא בעתיד הנראה לעין, שבו  נוכל להגיד שניצחנו. זה גם בגלל הלחימה שצפויה להימשך לאורך זמן, חוסר הוודאות לגבי ההסלמה בצפון וכמובן הסיטואציה הבלתי נתפסת עם החטופים שמשפיעה מאוד על תפיסת הציבור את הניצחון האפשרי במלחמה הזאת. אין לי צל של ספק שהתיירות תחזור ואפילו בגדול, אבל יש כאן שאלה לגבי קצב החזרה על ציר הזמן. צריך גם להבדיל בין התיירות העסקית, שכבר החלה לחזור ועומדת היום על כ 50% יחסית לשנה שעברה, ובין תיירות הנופש שחזרתה מתעכבת מסיבות ברורות - בני המשפחה המגויסים, המורל, החטופים, וגם לא במעט -  בגלל התחושה, שלדעתי תחלוף בקרוב, שלא בטוח לישראלים בחו"ל. אני תקווה שבסופו של דבר נוכל להגיד שתיירות הנופש הפתיעה אותנו בקצב החזרה."

לגבי היעדים שבהם יבחרו הישראלים לאחר המלחמה, לאופר מסבירה כי: "מפת היעדים של הישראלי לנופש תשתנה, בטח בשנתיים הראשונות, טורקיה תרד מהמפה, צרפת ואנגליה יאבדו פופולריות ולעומתן הונגריה וצ'כיה יעלו פופולריות לאור הגישה הפרו ישראלית. מאוד מסקרן אותי לראות מה יקרה עם האמירויות – זה יעד שבעיני הישראלים צריכים לחבק. חברות תעופה אמירתיות המשיכו לטוס, לא נשמעה שום התבטאות אנטי ישראלית משם, למרות שאני בטוחה שהיה עליהן לחץ ובאופן כללי זה יעד שהשהייה בו מתלווה בתחושת ביטחון אישית. יהיה מעניין לראות אם תהיה כאן בחירה רציונלית של הקהל הישראלי או בחירה שמבוססת על תפיסות אתניות/דתיות. ברור שלתיירות הנכנסת ייקח יותר זמן באופן משמעותי להתאושש אבל גם היא תחזור בסוף."

טלי מסיימת ואומרת כי: "לסיכום, ניצני החזרה כבר באופק, היא תתאפיין בהיותה מאוד מדורגת ואם אני צריכה לנחש בטווח של בין חצי שנה לשמונה חדשים יש סיכוי להגיע למספרים סבירים. קשה מאוד להעריך יותר במדויק בגלל ריבוי המשתנים שישפיעו. המון תלוי בהתפתחות הלחימה -  אני בספק שבכירי הגנרלים שלנו יודעים לנבא לאן היא תתפתח אז אני בטח קטונתי".    

צילום: סיון פרג'צילום: סיון פרג'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות משרדי הנסיעותטלי לאופר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: