אא

"זה ה-DNA של נמל חיפה, היום יותר מתמיד"

כך מנכ"ל חברת נמל חיפה שקלטה באוקטובר האחרון 39% מכלל המכולות המלאות שהגיעו לישראל, בכלל זה כמעט את כל המטענים שהוסטו מהדרום

נמל חיפה. צילום: ליאור פתאל נמל חיפה. צילום: ליאור פתאל

רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה פרסמה את דו''ח נתוני שינוע המטען בנמלים לחודש אוקטובר.

מהדו"ח עולה כי חברת נמל חיפה, הנמצאת בשליטת קבוצת אדאני ההודית וגדות הישראלית, קלטה במהלך החודש החולף - אוקטובר 2023 - 39% מכלל המכולות המלאות שהגיעו לישראל, בכלל זה כמעט את כל המטענים שהוסטו מדרום הארץ.

מכולות: חברת נמל חיפה קלטה בחודש אוקטובר 32% מהמכולות ששונעו בנמלי ישראל, ו-39% מהמכולות המלאות (בניכוי שינוע של מכולות ריקות). 27% מהמכולות המלאות נקלטו בנמל אשדוד, 23% בנמל המפרץ ו-11% בנמל הדרום. על פי נתוני משרד התחבורה, נמל חיפה חווה עלייה בנתח השוק באוקטובר של כ-50%.

כלי רכב: נמל חיפה רשם עלייה משמעותית בנתח השוק מזה מספר חודשים והגיע באוקטובר ל-50% מכלי הרכב שהגיעו לישראל. 44% יובאו דרך נמל אילת ו-6% דרך נמל אשדוד. לשם השוואה, בשנת 2022, טרם ההפרטה, עמד נתח השוק של נמל חיפה בתחום כלי הרכב על 12% בלבד. אוניות הגלנוע שהגיעו לחיפה עם כלי רכב מיובאים כללו מותגים שמיוצרים באירופה, וכן מכוניות חשמליות תוצרת סין שהגיעו באוניות ייעודיות מהמזרח הרחוק דרך תעלת סואץ, פעילות שתכוננה עוד טרם המלחמה, ונמשכה כמתוכנן למרות המצב הביטחוני.

אודי שרון, מנכ"ל נמל חיפה: "נתוני רשות הספנות והנמלים מבטאים את האמון שלקוחות נמל חיפה נותנים בנו. הם יודעים שברגע האמת אנחנו נמצא עבורם פתרונות, גם בזמן שיא, תוך הפעלת כל היצירתיות והיכולות של עובדי הנמל המקצוענים. עלייה של עשרות אחוזים בפעילות בזמן כה קצר תוך מתן שירות מצוין שלא נפגע למרות העלייה בנפח הפעילות, הם תוצאה של המחויבות של בעלי נמל חיפה, קבוצת אדאני ההודית וגדות הישראלית, ושל צוות העובדים בנמל חיפה. זה ה-DNA של נמל חיפה, היום יותר מתמיד".

אודי שרון מנכל נמל חיפה. צילום: ורהפטינג ונציאן אודי שרון מנכל נמל חיפה. צילום: ורהפטינג ונציאן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נמל חיפהמטענים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: