אא

איסלנד: כ-4,000 פונו מבתיהם מחשש להתפרצות הר געש

כבר לפני כשבועיים המדינה הכריזה על מצב חירום בעקבות התגברות רעידות אדמה שעלולות להוביל בסופו של דבר להתפרצות הר געש בדרום מערב איסלנד. התפרצות שאם אכן תקרה, סביר שתהיה לה השפעה גם על התעופה

הר געש איסלנד. צילום: shutterstock הר געש איסלנד. צילום: shutterstock

כ-4,000 תושבים פונו מבתיהם באיסלנד מחשש להתפרצות הר געש.

לפני כשבועיים המדינה הכריזה על מצב חירום בעקבות התגברות רעידות אדמה שעלולות להוביל בסופו של דבר להתפרצות של הר געש בדרום מערב המדינה. התפרצות שאם אכן תקרה, סביר שתהיה לה השפעה גם על התעופה.

איסלנד, היא מדינה בעלת המספר הגבוה ביותר באירופה של מערכות געשיות פעילות, עם לא פחות מ-33 כאלה. מסוף אוקטובר האחרון נרשמו במדינה אלפי רעידות אדמה. אולם, הממשל באיסלנד הזהיר כי ״רעידות האדמה הנוכחיות עלולות להפוך משמעותיות יותר״.

לפי המשרד המטאורולוגי של איסלנד (IMO), התפרצות עלולה להתרחש "תוך מספר ימים". ההתפרצות עדיין לא ארעה אך המדינה נוקטת בצעדי היערכות להתפרצות הר געש. בין היתר, פינוי העיר גרינדוויק הממוקמת שלושה ק״מ מהאזור וכן נסגרה הלגונה הכחולה, אתר התיירות המפורסם של איסלנד.

נזכיר כי בהתפרצות החזקה האחרונה של הר הגעש אייאפיאטלאיוקול בשנת 2010, נחסמו חלקים גדולים משמי אירופה, 100 אלף טיסות בוטלו ומספר אסטרונומי של 10 מיליון נוסעים נתקעו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איסלנדהר געש

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: