אא

הנשיא הרצוג: "מזועזע מהמנהיגים הצבועים באירופה"

בהצהרה חריפה שנשא לצד נשיא גרמניה אמר הרצוג: "צביעות וסטנדרט כפול כשמדובר בישראל; יש גבול, והגבול הוא בעובדות ובמציאות"

הנשיא הרצוג בהצהרה המשותפת עם נשיא גרמניה (צילום: בית הנשיא) הנשיא הרצוג בהצהרה המשותפת עם נשיא גרמניה (צילום: בית הנשיא)

הצהרה חריפה ביותר של הנשיא הרצוג בעקבות דברי מנהיגים לרבות כאלה מאירופה בשבוע האחרון. "אני חייב לציין שאני מופתע, ואפילו מזועזע, לראות ולשמוע התבטאויות ממנהיגים שונים בעולם, ואפילו מנהיגי מדינות מסוימות באיחוד האירופי, שלא מוכנים להסתכל על המציאות כפי שהיא ומקפידים לשמור על צביעות וסטנדרט כפול כשמדובר בישראל". את הדברים אמר לצד נשיא גרמניה שטיינמאייר המבקר בארץ.

ישראלית בברלין: "יחסית לערים אחרות באירופה, מרגישים בטוחים"

הרצוג המשיך ואמר: "מותר להתווכח, מותר לחלוק, מותר למתוח ביקורת - אנחנו דמוקרטיה תוססת. אבל יש גבול, והגבול הוא בעובדות ובמציאות".

בדבריו התייחס הנשיא גם לדברי ראש ממשלת אירלנד בנוגע לשחרורה של הילדה בת ה-8 אמילי הנד אותם הגדיר כ"לא מתקבלים על הדעת". "אמילי לא הלכה לאיבוד. אמילי לא טיילה להנאתה ואיבדה את דרכה. אמילי נחטפה באיומי נשק על ידי מרצחים מפלצתיים ושפלים, והוחזקה בשבי בלי שום קשר עם משפחתה, עם העולם, ואפילו לא עם הצלב האדום. מנהיגי מדינות צריכים לגלות אחריות ולומר את האמת: אמילי נחטפה מביתה בישראל על ידי מחבלי חמאס. אמילי ומשפחתה הם קורבנות ישראלים של ארגון הטרור. ההקפדה לא להזכיר אף אחת מהמילים - "ישראל", "חטיפה", "טרוריסטים" או "חמאס" – מבישה, מתעלמת מהמציאות ומהעובדות, ולא עולה בקנה אחד עם ערכי המוסר, האנושיות והשלום.

הנשיא הרצוג חתם את דבריו בהתייחס לפעימה השלישית של השבת החטופים: "בשעה המרגשת הזו אני שב ואומר: אנחנו נמשיך – כעם וכמדינה – לפעול להשבתם של כל בנותינו ובנינו עד האחרון שבהם - כמחויבות מוסרית ראשונה במעלה; והטרור הפסיכולוגי שחמאס מפעיל מדי יום לא יסיט אותנו מדרכנו הצודקת, הישרה והנחושה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניהנשיא המדינהיצחק הרצוג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: