אא

רוסיה איבדה 76 מטוסים עקב הסנקציות של מדינות המערב

לדברי שר התחבורה הרוסי, 76 מטוסים מסחריים של רוסיה נתפסו בחו"ל כתוצאה מהסנקציות בעקבות פלישתה לאוקראינה, וגם היכולת להפעיל את מטוסיהם מתוצרת המערב מוגבלת, כיוון שבואינג ואיירבוס הפסיקו לתת להם שירותים

מטוסי איירופלוט בנמל שרמטייבו במוסקבה. צילום: shutterstock מטוסי איירופלוט בנמל שרמטייבו במוסקבה. צילום: shutterstock

בשיחה עם התקשורת הרוסית, ויטלי סבלייב, שר התחבורה הרוסי, שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת הדגל איירופלוט בין 2009 ל-2020, סיפר על ההשפעה שיש לסנקציות של מדינות המערב על תעשיית התעופה ברוסיה.

בין השאר, סיפר השר על 76 מטוסים, שבמקרה היו מחוץ לרוסיה באופן זמני מסיבות שונות, כמו תחזוקה או ביצוע שירותים מסחריים כאלה ואחרים, בזמן שננקטו הסנקציות, ולכן נתפסו בכל מקום בו היו.

נוסף ל-76 המטוסים, שלא הצליחו לחזור לשטח רוסיה, לחלק ניכר מצי המטוסים הרוסי יכולת לפעול מוגבלת בצורה משמעותית בשל העובדה, שבואינג ואיירבוס הפסיקו לתת שירות לחברות רוסיות.

בתחילת המלחמה יותר ממחצית המטוסים, שהופעלו על ידי חברות תעופה רוסיות, היו חכורים וכשני שליש מהמטוסים מתוצרת המערב נרשמו בברמודה או באירלנד. רוסיה סירבה להחזיר את המטוסים לחברות החכירה, ולמרות שחברות רוסיות רכשו מאז חלק מהמטוסים מחברות הליסינג, המאבק המשפטי עדיין נמשך בין החברות הרוסיות לחברות הליסינג.

המשמעות היא שנכון לימים אלה חברות תעופה רוסיות יכולות להפעיל טיסות בינלאומיות רק למספר מצומצם של מדינות, שהציעו ערבויות מפני החרמות פוטנציאליות של מטוסים רוסיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רוסיהאיירופלוט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: