אא

5 על 5: חמישה המבורגרים של חמישה שפים

בימי הקורונה עולם הקולינריה נדהם כשמסעדות שף הפכו עצמן למסעדות המבורגרים. עם פרוץ המלחמה, טרנד ההמבורגרים חזר בשנית, רק הפעם יותר רחב

מסעדת NIKO. צילום: חיים יוסף רוחב מסעדת NIKO. צילום: חיים יוסף רוחב

אחד הסממנים של הקורונה בסצנת המסעדות, היה השינוי המחשבתי שמסעדות שף עשו. ההבנה שהיכולת הכלכלית של הישראלים פחתה ואותו אחוז שהיה מבלה ללא הרף במסעדות ומבזבז כמה מאות לראש, הצטמצם משמעותית הפנתה את השפים לערוצים אחרים, יותר נגישים, פתיחה של פופ אפ, הכנסת תפריט קליל וזול יותר והמבורגר. מתברר שהמבורגר הוא מוצר שקל לתפעל.

בימי הקורונה, נדהם עולם הקולינריה כשמסעדת נומה הפכה את עצמה למסעדת המבורגרים, כמובן שאלו היו המבורגרים מיוחדים באווירת נומה ולא כאלו של 10 יורו אבל עדיין זו הייתה תחילתה של המהפכה. בארץ מסעדת הבשרים הוותיקה של השף אסף שנער, "חוות צוק" גם כן הפכה את עצמה ל"צוציק" - המבורגרייה משודרגת עם המבורגרים מושחתים מהולשטיין ו-וואגיו מפרות שהיא מגדלת.

3 שנים אחרי אותה קורונה ומצב מסעדות השף נע ונד. יוקר המחיה וההפגנות השאירו את הסצנה תמיד מעט רעועה ועם הגעת המלחמה, טרנד ההמבורגרים חזר בשנית רק הפעם יותר רחב. שפים כמו רז רהב, גיא הריש ושרון כהן השיקו המבורגרים כמנות או בפופ אפ כדי להניע את ההכנסות ולייצר משהו משלהם לקהל הרחב כשבמקביל חוות צוק המשיכה להריץ את ההמבורגרים שלה במחיר נגיש ואפילו השף אבי קונפורטי מטומפולופומפו מכין המבורגרים יוצאי דופן.

אז שנסו מותניים, הכינו ארנקים ובואו יחד איתי לטעום 5 המבורגרים של חמישה שפים:

OCD בלחמנייה - רז רהב

בקורונה רז הפציע לקצרה עם ההמבורגר שלו ויצר היסטריה. הפעם, רז הצהיר על 4 ימי פופ אפ המבורגרים שיתקיימו בבר היין שלו והביקוש ההיסטרי הפך את זה לאירוע מתמשך שכרגע יש מצב שיימשך עד סוף השנה. אנחנו סבבה עם זה לחלוטין כי די בלתי אפשרי להשיג מקום כרגע.

מה בהמבורגר: המבורגר 220 גרם עם או בלי גבינה, עטוף בהולנדייז עוף מטורף עם בצל בסומק וחמוצים. תערובת הבשר והטופינג משתנים להם כדי לשמור עליכם עירניים.

תוספת: סלט תפוחי אדמה וסלט חסות בווינגרט מיסו חומוס כלולים במחיר.

מחיר: 91 שקלים לכל הארוחה. ניתן לקחת בטייק אווי בקונפיגורציה קצת שונה ומחיר יותר זול.

הזמנות: בימים שני עד חמישי, בין השעות 15:00-20:00 סבבי הושבה בהזמנת מקום מראש וטייק אווי, ועכשיו גם במשלוח דרך משלוחה.

בלי התחכמויות - סנטי של גיא אריש

גיא אריש לא עשה מההמבורגר הרבה רעש ופשוט הוסיף אותו לתפריט המיוחד שהוא בנה עקב המצב, אבל איזה המבורגר. אמנם הוא הקטן מכל החמישייה, 150 גרם, אבל הלחמנייה מושלמת ובקושי מורגשת והבשר פשוט נמס בפה מרוב שהוא טעים.

מה בהמבורגר: קציצה עשויה מושלם בלחמנייה קצת פרעצלית עם צ'דר. מגיע עם 4 רטבים מיוחדים של קטשופ קימצ'י, חרדל מעושן, איולי מעושן וטבסקו ביתי.

תוספות: ההמבורגר מגיע עם ערימונת של צ'יפס מותסס 72 שעות עם אבקת קימצ'י מטריפה.

מחיר: 68 שקלים לכל הארוחה.

הזמנות: ישיבה בלבד.

מהים ליבשה - NIKO של שרון כהן

בשונה מכולם, השף שרון כהן, הבעלים של מסעדת שילה, ממש פתח מקום חדש שכולו על טהרת ההמבורגר והשרימפס, לא במטרה להיות זמני וקצר אלא כדי לייצר מנה נגישה וכיפית שמספקת לו את היכולת להגיש קצת משילה בקונפיגורציה בשרנית. האווירה במקום כיפית וקלילה והביס משחק יפה על מלא מרקמים. ההמבורגר עצמו מקבל סיומת על גריל פחמים ונותן מעושנות לכל הביס.

מה בהמבורגר: התפריט מציע 3 סוגי המבורגרים, 200 גרם , אחד קלאסי עם איולי צ'יפוטלה ובצל מוחמץ, השני והמדובר הוא המבורגר הניקו- קציצת בקר עסיסית עם שרימפסים בטמפורה על חמאה מזוקקת, צ'דר ובצל מוחמץ לגמרי חווית מרקמים וטעמים מסקרנת, השלישי טרטר בורגר עם איולי צ'יפוטלה בלחמניית בריוש. ניתן לשדרג לארוחה שכוללת צ'יפס ושתיה קלה או בירה.

תוספת: צ'יפס 16 שקלים וסלט קיסר עם בייקון 58 שקלים.

מחיר: קלאסי (46/ 65 שקלים), עם שרימפס וגבינה (65/85 שקלים) וטרטר בורגר (65/85 שקלים).

הזמנות: ניקו, בן יהודה 155 תל אביב 03-5221224 ויש גם וולט או לבוא ולשבת. 

ההמבורגר של NIKO (צילום: חיים יוסף)ההמבורגר של NIKO (צילום: חיים יוסף)

גרנדיוזי ומיוחד - טומפולופומפו של אבי קונפורטי

בשקט בשקט בלי לייצר רעש, שזה נדיר אצל קונפורטי, הכין השף אבי קונפורטי 3 המבורגרים מטריפים ובשרניים במיוחד בתפריט של המסעדה האסייאתית המדוברת טומפולופומפו. לא מעט דברים עברו על המסעדה ועל קונפורטי השנה אבל אי אפשר לקחת ממנו את זה שהוא יודע להכין אוכל טעים ממש..

מה בהמבורגר: 250 גרם של קציצה גדולה על גבול המדיום – מדיום רייר, ההמבורגרים של קונפורטי מאד בשרניים, הבשר הוא הקטע. קונפורטי משלב גם טלה בהמבורגר החדש שלו שנקרא "קינג באבא" ומגיע עם פאקורה של בצלים, צ'אטני של כוסברה ונענע ואיולי מנגו. לצד ההמבורגר החדש יש עוד 2 המבורגרים וותיקים יותר, האחד בקר יפני עם איולי ואסאבי, כרוב אדום ובצלים והשני טלה פנג'אבי עם מיונז צ'ילי וצ'אטני קפסיקום. בשלושתם תקבלו טעמים עזים, מיוחדים וביס מאד בשרני, ולגמרי המבורגר עם נוכחות מרשימה וטעימה.

תוספות: יש טוגנים אמיתיים ושמנמנים, פיסות קרועות של תפוחי אדמה שטוגנו פעמיים עד פריכות.

מחיר: המבורגר 108 שקלים וצ'יפס 25 שקלים. בצהריים תוכלו לקבל הנחה של 15%.

הזמנות: להזמנה מראש או וולט. 

הוותיק והראשון - חוות צוק

כשהתחילה הקורונה ואנשים היו בשוק מהמהלך של נומה, גם בחוות צוק, מסעדת הבשר של אסף שנער הבינו שצריך שינוי ועשו סוויפט להמבורגריה משודרגת בשם צוציק, שסיפקה מגוון מושחת של המבורגרים במשלוחים. הקורונה חלפה אבל הבורגרים נשארו והם עדיין מהווים פתרון מושלם להעלאת המורל.

מה בהמבורגר: לחוות צוק יש מפעל של בשר ולכן הם משחקים עם ההמבורגרים לא מעט, הבשר הוא מפרות הולשטיין שמגודלים על ידם וההמבורגרים נעים מקלאסי נקי, דרך המבורגר וואגיו ועד המבורגר מושחת שכולל קורנביף מעושן, ריבת בצל, צ'אדר, גרוייר, מיונז כמהין - שחיתות כהלכתה.

תוספת: לחוות צוק יש מגוון של תוסות מצ'יפס קלאסי דרך צ'יפס טנדורי ופטה ועד טבעות בצל של פעם ואפשר גם ללכת על סלט או תפו"א אפוי.

מחיר: הקלאסי עולה 54 שקלים והמושחת 89 שקלים, תוספות יהיו באיזור 16 שקלים.

הזמנות: בקישור או דרך וולט. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינריהמבורגר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: