אא

למרות שאין צורך: פורסם מכרז למתן רשת ביטחון כלכלית להוספת טיסות מטען

במשרד הכלכלה והתעשייה, שפרסם את המכרז, מודים שההיצע התעופתי המופעל כיום מספק מענה למרבית צרכי התעשייה. עם זאת הוחלט: "להתכונן לתרחישים שונים ולפרסם את המכרז על כל מקרה"

צילום: 123rf צילום: 123rf

משרד הכלכלה והתעשייה פרסם אתמול (ב') מכרז למתן רשת ביטחון כלכלית להוספת טיסות מטען, זאת למרות שאין צורך בכך כיום. 

על פי תנאי המכרז, תקופת ההתקשרות תהיה לתקופה של 3 חודשים, כאשר תינתן אפשרות להאריך את תקופת ההתקשרות ב-3 תקופות נוספות של 3 חודשים בכל פעם ועד 9 חודשים במצטבר.

על רקע מלחמת חרבות ברזל והמצב הביטחוני, הפסיקו מרבית חברות התעופה הזרות את טיסותיהן לישראל וממנה. במשרד הכלכלה והתעשייה הסבירו כי, "המדינה רואה חשיבות רבה בהמשך קיום הסחר הבינלאומי המבוסס על היכולת לשנע את הסחורות לישראל, מחוצה לה ואליה. כתוצאה מביטולי הטיסות, נוצר חוסר בהיצע לשינוע מטענים אוויריים. מדינת ישראל מבקשת להבטיח את העברת המטענים באופן מלא ורציף בתקופה זו ובהתאם לתנאים ולצרכים המשתנים".

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מודה: "ההיצע התעופתי המופעל כיום מספק מענה למרבית צרכי התעשייה, זאת למרות ביטולי טיסות של חברות זרות מאז פרוץ המלחמה. יחד עם זאת, החלטנו שיהיה נכון להתכונן למצבים ותרחישים שונים ולפרסם את המכרז להשקת המתווה על כל מקרה".

במשרד הכלכלה והתעשיה מוסיפים עוד כי החברות ייבחרו במכרז, בין היתר, על ההכנסה המבוקשת ע"י חברות התעופה כדי למנוע עליית מחירים עבור היבואנים והיצואנים המשתמשים בשירותי הקו. עם זאת, מבהירים במשרד הכלכלה כי, "מימוש ההתקשרות עם הזוכים במכרז זה, יעשה במועד שיקבע המשרד ובהתאם לצרכיו ולקיום תקציב מתאים. יודגש כי המשרד אינו מחויב לממש את ההתקשרות בכל מועד שהוא".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מטענים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: