אא

מסושי ועד ארוחת שף: מסעדות בערבה התיכונה חוזרות לפעילות

התעוררות קולינרית: תיירות מועצה אזורית הערבה התיכונה מציעה הפוגה במסעדות, בפוד טראקס ובאירוח הביתי שהחלו לשוב לפעילות מחודשת באזור הערבה התיכונה. מה בתפריט?

שף מיקי פרקש. צילום: All In שף מיקי פרקש. צילום: All In

סצנת הקולינריה בערבה התיכונה מנסה לחזור לשגרה מסוימת. בימים אלה מסעדות, פוד טראקס ואירוח ביתי באזור פותחים את שעריהם שנסגרו בעקבות המלחמה. לעזרתם נרתמת גם תיירות מועצה אזורית הערבה התיכונה, המנסה ליח"צן את שובם של אתרי הקולינריה באזור. 

מדובר במסעדות ושפים בערבה התיכונה שמתחילת המלחמה התגייסו לבשל מנות חמות לכוחות הביטחון המוצבים בערבה ולאלפי מפוני העוטף שפונו לערבה. כעת, הם מנסים לעשות לביתם. הנה כמה מהם:

פודטראק או-לה-לה, מושב חצבה

פודטראק או-לה-לה של הקונדיטורית והיזמית לי אזולאי, ממוקם בחצבה בו היא מציעה תפריט כריכים בג'בטה כפרית לשעות הבוקר והצהרים, קפה, שייקים, מטעמי בריאות כמו פודינג צ'יה וקינוחים. בין היתר בתפריט:

כריך גאודה עם עגבניות מיובשות וחמאת עשבי תיבול; כריך סלט ביצים עם צנונית, רוקט ואיולי חרדל דיג'ון; כריך שמנת ופלפלים עם גבינת שמנת, פלפלים של חקלאי הערבה ורוקט; טורטיית חצילים קלויים עם טחינה, פלפלים ורוקט ועוד. 

ניתן לשבת סביב שולחנות הפרוסים סביב הפודטראק או על המדשאה.

שעות פתיחה: א'-ו' 8:00-14:00. לפרטים בטלפון 052-4260544.

פודטראק אוללה בחצבה. צילום: מאי אלקייםפודטראק אוללה בחצבה. צילום: מאי אלקיים

ארוחת שף בבית השף ינון בארי, מושב פארן

שף ינון בארי יוצא מסעדות השף בלונדון "הפאלומר" וה"ברברי", מציע ארוחות באווירה רגועה ואינטימית בביתו במושב פארן. בארי יוצר תפריט משתנה המבוסס על תנובות עונתיות, שימוש בירקות ובגידולים של חקלאי הערבה ויבול גינתו הפרטית, לצד מטעמי קולינריה מהעולם: הודי, דרום אמריקאי ועוד. 

שעות פתיחה: יש לתאם מראש. טלפון להזמנות ינון 052-4260327.

צילום:קייטרניג ינוןצילום:קייטרניג ינון

מסעדת אול אין ערבה (All in ARAV), אזור התעשייה ספיר

מסעדת 'אול אין ערבה' של הזוג מיקי ודניאל פרקש, ממוקמת בסמוך לאזור התעשייה ספיר. מיקי היא סושי שף מוסמכת שעלתה לישראל מסיאול בירת דרום קוריאה ומציעה סושי ומטעמים מהמטבח האסיאתי לצד תפריט מנות דגים, המבורגר, פיצה ביתית ועוד. מנות התפריט מבוססות על הירקות של חקלאי הערבה התיכונה ודגים טריים מדייגי הים האדום באילת.

בין המנות בתפריט: מגוון רולים וקומבינציות סושי; כנפיים ויאטנם - כנפי עוף מטוגנות בציפוי פריך ברוטב חריף או מתוק; המבורגר בקר - קציצת אנטריקוט בלחמניית הבית עם חסה אייסברג, עגבנייה, בצל ומלפפון חמוץ עם תוספות של בצל מטוגן, פטריות, ביצת עין ועוד; מנת דג משתנה לפי היצע הדגה היומי מוגש עם אורז או פירה, לצד סלט ירקות.

שעות פתיחה: כל ימות השבוע בין השעות 11:00-15:00 ומ-18:00-23:00. פרטים בטלפונים 08-6582928, 052-4726300.

מסעדת All In ערבה. צילום: דניאל פרקשמסעדת All In ערבה. צילום: דניאל פרקש

מסעדת פרם אורסולה, צוקים

מתחילת מלחמה פעלו בהתנדבות הזוג שרדהה וניצן נצר, בעלי המסעדה, עם צוות העובדים, בהכנת ארוחות לתושבי העוטף המתארחים ביישובי הערבה התיכונה ולחיילי צה"ל. בימים אלה המסעדה חזרה לפעול ומציעה אסקפיזם ומטעמים המבוססים על תוצרת חקלאית טרייה מיישובי העוטף ומחקלאי הערבה, ביניהם: מסבחה - פול, טחינה, סלסה עגבניות, סלסה חריף, תטבילה, פטרוזיליה, שמן זית; גבינת ביתרון צלויה עם עגבניות שרי ועגבניות חממה, אורגנו, אגוזי מלך ושמן זית חריף; פטריות אויסטר תוצרת משק דותן בעין יהב, על תפו"א צלוי, ציר פטריות ולימון כבוש.

שעות פתוחה: כל ימות השבוע למעט יום ב' בין השעות 12:00-21:00. פרטים והזמנות: פרם ארוסולה 053-4763730.

מסעדת פרם אורסולה צוקים. צילום: פרם אורסולהמסעדת פרם אורסולה צוקים. צילום: פרם אורסולה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קולינריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: