אא

פורצת דרך: וירג'ין אטלנטיק בטיסה טרנס אטלנטית מסחרית ראשונה בעולם עם דלק ירוק

טיסת הניסוי של חב' התעופה הבריטית מתבצעת ללא נוסעים או מטען ונמצאים עליה ריצ'רד ברנסון, המייסד של וירג'ין אטלנטיק, מנכ"ל החברה, שי וייס ושר התחבורה הבריטי מארק הרפר. שי וייס, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק, אמר: "הטיסה הטרנס-אטלנטית שמתבססת על 100% דלק סילוני בר קיימא היא רגע היסטורי במפת הדרכים של התעופה"

מימין לשמאל: שי וייס מנכ"ל החברה וריצ'רד ברנסון, מייסד החברה צילום: וירג'ין אטלנטיק מימין לשמאל: שי וייס מנכ"ל החברה וריצ'רד ברנסון, מייסד החברה צילום: וירג'ין אטלנטיק

וירג'ין אטלנטיק מפעילה היום (ג') את הטיסה המסחרית הטרנס אטלנטית עם דלק ירוק הראשונה בעולם. 

הטיסה ההיסטורית המופעלת על ידי מטוס בואינג 787 דרימליינר של חברת התעופה הבריטית המריאה משדה"ת הית'רו שבלונדון לכיוון שדה"ת JFK בניו יורק, כשבמנוע הרולס-רויס טרנט 1000 שלו vוזן ב-100% דלק סילוני בר קיימא (Sustainable Aviation Fuel), העשוי משמנים ממוחזרים (88%) ונפט סינתטי (12%).

טיסת הניסוי של וירג'ין אטלנטיק מתבצעת ללא נוסעים או מטען ונמצאים עליה ריצ'רד ברנסון, המייסד של וירג'ין אטלנטיק, לצידו מנכ"ל החברה שי וייס ושר התחבורה הבריטי מארק הרפר.

וירג'ין אטלנטיק מחויבת למצוא דרכים ברות-קיימא לעמוד במשימה שלה להגיע ל Net Zero(אפס פליטות מזהמים) עד 2050.

נכון להיום, מפעילה החברה את צי המטוסים הירוק ביותר באוקיינוס האטלנטי וזאת הודות לאסטרטגייה שהיא מיישמת ב-15 השנים האחרונות להיות מובילה עולמית בשימוש בדלק בר קיימא (SAF).

שי וייס, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק, אמר: "הטיסה הטרנס-אטלנטית שמתבססת על 100% דלק סילוני בר קיימא היא רגע היסטורי במפת הדרכים של התעופה להפחתת המזהמים בתחום התעופה. לצד טרנספורמציה של ציי רכב, SAF היא הדרך הזמינה ביותר עבור תעשיית התעופה לבצע דה-קרבוניזציה, אך כרגע אין מספיק היצע ובלעדיו וללא שיתוף הפעולה הנדרש כדי לייצר אותו, לא נוכל לעמוד ביעדים שלנו לשנת 2030. אנו זקוקים לתמיכה של ממשלת בריטניה כדי ליצור תעשיית SAF בריטית שתאפשר לכל טיסה שיוצאת מבריטניה לפעול עם דלק SAF".

בכנס התעופה הבינלאומי של APG שהתקיים לפני שבועיים במונאקו, אחד הנושאים שזכה למירב תשומת הלב היה נושא "הקיימות בענף התעופה והמעבר לדלק ירוק".

בפאנל שהתקיים בנושא אמרה נחמה רונן, יו"ר קבוצת ממן, שמייצגת בישראל עשרות חברות תעופה ביניהן וירג'ין אטלנטיק: "חברת וירג'ין אטלנטיק היא פורצת דרך בתחומה ומהווה דוגמא מצוינת לחברה שפועלת בתעשייה שגורמת לפליטות רבות של פחמן דו חמצני ומנסה למצוא חלופות ירוקות".

עוד לדברי רונן: "וירג'ין לא רק קיבלה החלטה לעשות שינוי אלא גם פעלה ליצור קונסורציום של חברות מענפים שונים, שיסייעו לה להגיע למטרה המיוחלת. כולי תקווה שהמהלך שביצעה וירג'ין ובמיוחד ההצלחה שלו יעודדו חברות נוספות ללכת בעקבותיה למען העמידה ביעדים שיפחיתו את התחממות כדור הארץ".

Virgin Atlantic. צילום: ShutterstockVirgin Atlantic. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: וירג'ין אטלנטיק

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: