Wizz Air קיבלה רישיון להפעיל טיסות מאיטליה להודו אך אין ברשותה מטוס מתאים
חברת הלואו קוסט האירופית מתכוונת לבסס נוכחות משמעותית בתעשיית התעופה ההודית, כפי שעשתה בעבר באיחוד האמירויות ובערב הסעודית, אך עדיין אינה משתמשת ברישיון ההפעלה
חברת התעופה האירופית, וויז אייר, בוחנת באופן פעיל אפשרויות שונות להיכנס לזירת הלואו-קוסט ההודית במקביל לחברות תעופה הודיות אחרות, כמו GoAir, Jet Airways ו-SpiceJet, וזאת על סמך הניסיון שרכשה באיחוד האמירויות עם 'וויז אייר אבו דאבי' ובערב הסעודית.
חברת הבת המלטזית של Wizz Air קיבלה רישיון הפעלה מ-ENAC, ארגון התעופה האזרחית האיטלקית, המאפשר לחברת התעופה להפעיל עד 7 טיסות בשבוע בין איטליה להודו.
הרישיון מוגבל כיום לעונת החורף 2023/2024 (29.10.2023, עד 30.3.2024), ומפעיל לחץ על חברת התעופה להתחיל לפעול בהקדם האפשרי כדי לנצל את הרישיון.
עם זאת, Wizz Air עומדת בפני מכשול משמעותי לפני שתוכל להתחיל טיסות להודו. הבעיה היא היעדר מטוס מתאים בצי שלה, שיכול לטוס מאיטליה להודו בלי לבצע עצירה טכנית לתדלוק.
החברה בנתה על מטוסי ה-A321XLR החדשים, שיש לה 45 בהזמנה באיירבוס, והם מיועדים לפעילות ארוכת הטווח שלה, אך מסירתם נדחתה.
עקב המגבלות, שמציב הצי הנוכחי של החברה הכולל: 21 A320, 6 A320neo, 3 A321 ו-56 A321neo,Wizz Air שוקלת הפעלת טיסות חד פעמיות כפתרון ביניים לכניסה לשוק ההודי בחורף הנוכחי.
גישה זו תאפשר לחברה להתחיל בפעילות להודו בעודה ממתינה להגעתם של מטוסי ה-A321XLR הראשונים שלה, המתוכננים להימסר לה במהלך ב-2024. בהתחשב בצי הנוכחי שלה וויז אייר בוחנת כעת את השימוש בבסיסים שלה בסעודיה או באבו דאבי לעצירה הטכנית בין איטליה להודו.