אא

למרות המלחמה: קבוצת שלמה פועלת להקדים את עסקת הענק עם אפיניטי פרטנרס

בחודש ספטמבר, הצדדים חתמו על העסקה להקמת החברה המשותפת בין הקרן של ג׳ארד קושנר לבין החברה בבעלות משפחת שמלצר. לפי הדיווח לבורסה, המלחמה לא עוצרת את התקדמות העסקה 

ג׳ארד קושנר. צילום: ShutterStock ג׳ארד קושנר. צילום: ShutterStock

קבוצת שלמה וקרן אפיניטי פרטנר של ג'ארד קושנר ממשיכות לפעול במרץ להשלמת העסקה בין הצדדים, למרות המלחמה.

שני הצדדים חתמו על הסכם בתחילת ספטמבר להקמת חברה משותפת. לפי ההסכם, הקרן תשקיע כ-150 מיליון דולר בחברה החדשה שתקום, המשקפים שווי לפעילות הרכב והאשראי של כ-3.8 מיליארד שקל. כאמור, מטרת ההסכם הינה להביא לפיתוח עסקי הרכב במדינות המפרץ ובעיקר סעודיה, כאשר קושנר עצמו יחזיק כ-85% מהחברה המשותפת. לפי העסקה, קרן ההשקעות של קושנר צפויה להחזיק בכ-15% מעסקי הרכב והאשראי של קבוצת שלמה.

אסי שמלצר, אמר בזמנו בראיון לפספורטניוז לאחר השלמת העסקה כי: "אני לא חיפשתי משקיע. לא חיפשתי למכור נתח מהחברה בשביל השקעה או אקזיט, זו גם לא מטרת העסקה. העסקה היא עסקה שמוסיפה שווי לחטיבת הליסינג וההשכרה בשלמה. העסקה היא עסקה שהמשקיע בה יש לו ערך הרבה יותר מכסף, מביא איתו קשרים, מביא איתו היכרויות במזרח התיכון, זו קרן אמריקאית גדולה מאוד וזו התחלה של חברות ושותפות".

בהודעה לבורסה במסגרת פרסום הדוח לרבעון השלישי של 2023, מתייחסת קבוצת שלמה לעסקה הצפויה: "נכון למועד הדוח טרם התקיימו התנאים המתלים להשלמת העסקה. כמו כן, הצדדים פועלים להקדים את השלמת העסקה, ובתוך כך החליטו הצדדים שפעילות האשראי של הקבוצה לא תיכלל בשלב זה בהשקעה, ותינתן לקרן תקופה נוספת לאחר השלמת העסקה, לפעול ולקבל את אישור רשות שוק ההון, בכדי לאפשר את ההשקעה בפעילות האשראי בשלב מאוחר יותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אסי שמלצרג'ארד קושנרקבוצת שלמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: