אא

השלכות המצב הביטחוני: קשרי תעופה מדווחת על הרעה מהותית בפעילות ובהכנסות הקבוצה

על אף העלייה ברווח שצוינה בדו״ח הרבעוני שפורסם היום (ד׳), החברה מדווחת כי למצב הביטחוני בישראל תהיה השפעה מהותית לרעה על תוצאותיהן העסקיות של חברות הקבוצה בטווח הקצר

צילום: 123RF צילום: 123RF

קבוצת קשרי תעופה פרסמה היום (ד׳) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2023, בו הציגה עלייה נאה ברווח עם כ-8.970 מיליון דולר לעומת כ-5.870 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  

למרות זאת, החברה מציינת כי למועד פרסום הדוח ולנוכח ההסלמה במצב הביטחוני: "בקבוצה נרשמו ביטולי נסיעות לרבות בתחום חבילות התיור וחבילות הנופש, בתחום הטיולים המאורגנים, בתחום הטיולים המאורגנים, בתחום תיירות הפנים, בתחום השייט וכן עצירה כמעט מוחלטת בביצוע הזמנות עתידיות".

עוד מציינת קשרי תעופה כי: "הקבוצה מקפידה על החזרת הכספים ששולמו על ידי לקוחותיה בגין שירותים שלא מומשו, בהתאם להוראות החוק ובמקביל לקבלת הכספים חזרה מספקיה של החברה".

החברה מציינת כי נוכח עצירת הביקוש לשירותי תעופה ותיירות בעקבות המלחמה, החברה ביצעה ומבצעת התאמות בפעילותה על מנת להתמודד עם הירידה בהיקפי הפעילות והמכירות המיוחסת להתפתחויות האמורות. כמו כן, החברה התאימה את כוח האדם שלה, הקטינה את עליות השכר, עלויות השיווק והפרסום, עמלות, וכן עלויות נוספות בהתאם לקיטון בביקושים לשירותי לשירותי תיירות, תוך שמירה על כושר ייצור עתידי.

בקשרי תעופה מוסיפים כי: "החברה מעריכה בשלב זה, בהתבסס על המידע המצוי בידיה נכון למועד אישור הדוחות הכספיים, כי לאירועים הנוכחיים ולהסלמה הביטחונית בישראל תהיה השפעה מהותית לרעה על תוצאותיהן העסקיות של חברות הקבוצה בטווח הקצר, קרי ברבעונים הקרובים".

עם זאת, לאחר שבעל השליטה בקשרי תעופה אייל סגל הביע אמון בחברה בחודש ספטמבר לאחר שרכש עוד 1.33% ממניות הקבוצה והוא מחזיק כיום כ-61.75% ממניות החברה, אתמול (שלישי) אישר דירקטוריון החברה מסגרת לרכישה עצמית של מניות החברה בסכום כולל עד כ-1.5 מיליון שקל מתוך רווחי החברה, וזאת במהלך תקופה של 18 חודשים ממועד ההחלטה.

עיקרי נימוקי דירקטוריון החברה להחלטתו האמורה הם כי" רכישת המניות ראויה בהתחשב בנסיבות הקיימות ובתוצאות העסקיות של החברה ומהווה הבעת אמון של הדירקטוריון בחברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קשרי תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: