אא

הבשורה החדשה של משרד התחבורה

אושרה תקנה חדשה המאפשרת לכל נהג המחזיק ברישיון נהיגה לרכב המסיע עד 16 נוסעים (1D) לנהוג גם על אוטובוס זעיר פרטי המסיע 19 נוסעים

מירי רגב, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל מירי רגב, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל

בשורה לנהגים המחזיקים ברישיון נהיגה. שרת התחבורה, מירי רגב, חתמה היום (ד') על תקנה חדשה המאפשרת לכל נהג המחזיק ברישיון נהיגה לרכב המסיע עד 16 נוסעים (1D) לנהוג גם על אוטובוס זעיר פרטי, המסיע 19 נוסעים. 

כיום, בעלי רישיון נהיגה המחזיקים ברישיון מדרגה 1D רשאים לנהוג במונית, ברכב סיור ובאוטובוס זעיר המסיע 16 נוסעים מלבד הנהג. בעל רישיון לרכב משא עד 12 טון (1C) רשאי לנהוג גם באוטובוס זעיר המסיע עד 19 נוסעים.

מכיוון שרישיון נהיגה מסוג C1 מאפשר גם נהיגה ברכב כבד, התנאים לקבלתו מחמירים יותר מהנדרש לקבלת רישיון 1D, ומחייבים תהליך הכשרה ממושך יותר.  בעוד שלהוצאת רישיון 1D נדרשת תעודת יושר, בדיקות רפואיות ולימודים עיוניים של כ-3 חודשים, הוצאת רישיון 1C כוללת גם שיעורי נהיגה על רכב כבד, האורכים כשלושה חודשים נוספים.

ממשרד התחבורה נמסר כי בבחינה מקיפה שערך אגף הרישוי במשרד, נמצא כי אין הבדל מהותי בין רכב נוסעים המסיע 16 או 19 נוסעים. לרוב מדובר ברכב זהה מבחינת השלדה והמרכב, והגדלת מספר הנוסעים מתבצעת באמצעות הקטנת תא המטען או הקטנת המרווח בין הכיסאות. הוספת 3 נוסעים, לרבות המטען שלהם, אינה משפיעה על רמת הבטיחות או על אופי הנהיגה ברכב. לפיכך, אין מניעה מקצועית או בטיחותית לאפשר לנהג בעל רישיון 1D שהסיע עד כה 16 נוסעים, להסיע מעתה 19 נוסעים ברכב דומה.

התקנה שאושרה צפויה להגדיל את מאגר נהגי האוטובוסים הזעירים המסיעים עד 19 נוסעים, ובכך תספק מענה למחסור בנהגים עבור מגזרים רבים, ובהם חברות היסעים, מוסדות חינוך ואחרים ותועיל למשק כולו הסובל מבעיות לוגיסטיות עקב מחסור בנהגים.

התקנה תיכנס לתוקף באופן מיידי ותחול על כל נהג שעמד במבחני הנהיגה לדרגת 1D אחרי יולי 2010, מכיוון שבמועד זה אוחדה מתכונת המבחן המעשי לשתי דרגות הרישיון. נהג שהוציא רישיון נהיגה מדרגה 1D לפני ה-1 ליולי 2010 ומבקש להסיע 19 נוסעים באוטובוס זעיר פרטי, יידרש לעמוד בהצלחה במבחן מעשי ברכב מסוג זה.

השרה רגב: "שינוי התקנה בוצע בהמלצת אנשי המקצוע של המשרד, במסגרת התאמת תקנות שמשרד התחבורה מבצע מעת לעת, בהתאם למצבים המשתנים ולצרכי המשק, והיא נועדה להסיר חסמים רגולטוריים מיותרים. השינוי שאנו מקדמים היום בתקנה 184 הוא דוגמה מצוינת למגבלה מיותרת שנותרה מסיבות היסטוריות, שאותה ניתן להסיר בקלות כדי לפתוח את השוק בפני יותר נהגים, בלי לפגוע בבטיחות ובדרישות המקצועיות הגבוהות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: