אא

רבעון שלישי מצויין לאל על: רווח נקי של כ-52 מיליון דולר

ההכנסות הסתכמו בכ-696 מיליון דולר והתפוסה עמדה על 88.1% לעומת 87.5% ברבעון המקביל אשתקד. דינה בן טל גננסיה: ״התוצאות משקפות את ההתנהלות העסקית והמסחרית הנכונה והיעילה של החברה״. כמה נוסעים הטיסה החברה מתחילת המלחמה?

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל

חברת אל על מדווחת הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2023, המתייחס לתקופה שבין 1 ביולי 2023 ועד 30 בספטמבר 2023.

מאז פרוץ הלחימה הטיסה החברה יותר מ-615 אלף נוסעים בכ-3,600 טיסות.

עיקרי התוצאות:

• צמיחה של 11% בהכנסות, שהסתכמו בכ-696 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל

• הרווח הנקי (בניכוי הכרה חשבונאית חד פעמית ברבעון המקביל אשתקד בהיקף של כ-38 מיליון דולר) גדל ביותר מ-70% והסתכם ב-52 מיליון דולר

• גידול של למעלה מ-60% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שהסתכמו בכ-92.3 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון מקביל

ההכנסות ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו בכ-696 מיליון דולר, גידול של 11% בהכנסות הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-626  מיליון דולר, וזאת על רקע הביקושים הגבוהים לטיסות נוסעים.

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ברבעון השלישי הסתכם בכ-172 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-167 מיליון דולר (שאף כוללים הכרה חשבונאית חד פעמית בהיקף של כ-38 מיליון דולר) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ב- EBITDAR ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נובע מהמשך הגידול בפעילות העסקית שהתבטא בגידול בהכנסות והתאמת מחירי המכירה לביקושים, תוך שמירה על היקף הוצאות נמוך על רקע תהליכי ההתייעלות המשמעותיים שביצעה החברה.

LOAD FACTOR – במהלך הרבעון השלישי של 2023, שיעור התפוסה בטיסות אל על עמד על 88.1%, וזאת בהשוואה ל-87.5% ברבעון המקביל אשתקד. במהלך חודש יולי 2023 נמסר לידי החברה מטוס הדרימליינר ה-16, ונכון למועד פרסום הדוח, מספר המטוסים השמישים שמפעילה החברה עומד על 44 מטוסים, מתוך צי של 47 מטוסים.

הוצאות המימון ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו בכ-33.2 מיליון דולר, ירידה קלה ביחס להוצאות המימון ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-34.4 מיליון דולר. היקף הוצאות המימון לא השתנה מהותית למרות עליית הריבית בין התקופות, כתוצאה מכך שרוב החוב והאשראי של החברה הינו בריבית קבועה או מגודרת.

הרווח הנקי של אל על ברבעון השלישי הסתכם בכ-52 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח נקי של כ-67 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בו נרשמה הכנסה חד פעמית בסך של כ-38 מיליון דולר (מדובר בהכנסה חד פעמית לא תזרימית, שנבעה מהכרה חשבונאית במענקים).

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-92.3 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתזרים מזומנים של 56.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת שנת 2023, ייצרה אל על מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 280 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-241 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2022, וזאת על רקע השיפור בתוצאות העסקיות ומעלייה במכירות לטיסות עתידיות, ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

נכון לסוף הרבעון השלישי, היו לאל על יתרות מזומנים ופיקדונות זמינים לשימוש בסך של כ-303 מיליון דולר.

בחברה מציינים כי, ״בימים הראשונים למלחמה, נתנה אל על מענה להחזרת אזרחים לישראל ובפרט אלה אשר גויסו בצו 8. לשם כך נוספו כ-150 טיסות, לרבות טיסות חילוץ מיוחדות מיעדים שונים ללוח הזמנים השוטף. מאז פרוץ הלחימה הטיסה החברה יותר מ-615 אלף נוסעים בכ-3,600 טיסות.״

עוד מוסיפים בחברה, ״כי על רקע המשך הלחימה, ובהתאם להנחיות גורמי הביטחון המוסמכים במדינה ולאזהרות מסע לאזרחים הישראלים השוהים בחו"ל (כפי שפרסם המטה לביטחון לאומי), החברה מבצעת התאמות בלוח טיסותיה בנתיבים פעילים. בין היתר, שינתה החברה מסלולי טיסה קיימים, האריכה את מסלולי הטיסה ליעדים במזרח הרחוק, השהתה פעילות טיסתיתלמספר יעדים, הפסיקה פעילות ליעדים עונתיים ודחתה פתיחת הפעלת טיסות למספר יעדים.״

במקביל, החברה נרתמה להבאת ציוד חיוני לישראל, כסיוע לכוחות הביטחון וההצלה. החל מפרוץ המלחמה החברה הובילה ארצה כ-13,000 טון מטען הכוללים ציוד חיוני למדינת ישראל בטיסות הסדירות בבטן המטוס, בטיסות מטען ייעודיות במטוסי הדרימליינר, במטוס 777 שהותאם במיוחד למטרה זו, ובמטוס המטען של החברה שקיבל את השם הסמלי "עוטף ישראל".

בנוסף, אל על מציינת כי הקימה מערך ייעודי לסיוע בפעילות מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, במסגרתו אנו מטיסים את משפחות החטופים ונציגיהן למדינות שונות ברחבי העולם ללא עלות, וזאת על מנת לסייע ולקדם את מאמצי ההסברה והדיפלומטיה כחלק מהמאבק לשחרורם. כמו כן, החברה מסייעת ותומכת בהטסת מתנדבים המגיעים ארצה לסייע לחקלאים, ילדי עוטף עזה ובני משפחתם שטסים להתאווררות באתרי נופש ומשחקי ספורט ועוד.תמצית התוצאות והיקפי הבוקינג וההחזרים:

תגובת בכירי החברה בראשות המנכ״לית דינה בן טל גננסיה, בהמשך

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: