אא

מגעים ראשונים למיזוג בין ישראייר לחברת ארקיע

עובדי ארקיע תומכים במהלך שבו ארקיע תתמזג לתוך ישראייר. בנוסף, יידרש אישור של רשות התחרות ושל חטיבת הריכוזיות בגלל מספר החברות הרב שבבעלות רמי לוי

 צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל

לאחר שלא הצליחה להתמזג עם שלדים בורסאיים, בחברת ארקיע בוחנים אפשרות למיזוג עם חברת ישראייר.

מדובר במגעים ראשונים בין הצדדים, לטובת מהלך שבו ארקיע שבבעלות קבוצת נקש תתמזג לתוך חברת ישראייר, שבבעלותו של רמי לוי. זו לא הפעם הראשונה ששתי החברות מנסות להתחבר יחד בהליך של מיזוג. 

בחודש נובמבר 2020, לפני כשלוש שנים, משפחת נקש הציעה למזג את ישראייר וארקיע. גדי טפר, יו"ר ארקיע כתב באגרת לעובדי החברה בין השאר: "קבוצת נקש הציעה הצעת מיזוג בין ארקיע לבין ישראייר. החברות יתמזגו לתוך חברה ציבורית קיימת או לחילופין לתוך חברה פרטית חדשה שתוקם לשם כך. הצעה זו נועדה להבטיח את שגשוגה של חברה ממוזגת והבעת אמון של קבוצת נקש בענף התעופה ובחברה שיחד תוכל להמריא לגבהים חדשים". בסופו של דבר המיזוג הזה לא צלח. 

מאז, רמי לוי רכש את ישראייר וארקיע ניסתה להתחבר עם שלד בורסאי, במהלך שכשל פעמיים. בפעם האחרונה שארקיע ניסתה להתמזג עם השלד הבורסאי של חברת טכנופלסט ונצ'רס  בחודש דצמבר 2022, זה היה לפי שווי של כ-130 מיליון שקל.

כמו כן, בעבר ארקיע ניסתה להתמזג עם אל על אך רשות התחרות לא אישרה, כפי שלא אישרה גם את המיזוג בין אל על לישראייר.

כעת, אם אכן המהלך יבשיל, רשות התחרות תידרש שוב לסוגיה הזו, כאשר היא יכולה להתנגד בשל העובדה שישראייר וארקיע הן שתי החברות היחידות שטסות לאילת, כמו כן תידרש חטיבת הריכוזיות ברשות התחרות לתת את דעתה למהלך לנוכח העובדה שרמי לוי מחזיק בלא מעט חברות במשק הישראלי.

כ-400 עובדי ארקיע כבר תומכים במהלך כדי לתת אופק לחברה. אבי אדרי, יו"ר דירקטוריון תו"ת עובדי ארקיע, המחזיקים בכ-30% מחברת התעופה תומך במהלך הזה, כאשר עם הפרסום על מינויו בפספורטניוז, הערכנו כי הוא צפוי להעלות את האפשרות הזו על הפרק.

ברור לכל כי אם מהלך כזה יצא אל הפועל אז לא לכל כ-400 עובדי ארקיע יהיה מקום בחברה הממוזגת, כך שבמצב כזה לחלקם יוצע פיצוי מוגדל של כ-200% ואף ביטחון תעסוקתי.  אדרי המגיע מההסתדרות ידאג לעובדי ארקיע והעובדים בחברה מבינים שהחברה חייבת להעביר הילוך כאשר האפשרויות הנראות לעין הן: מיזוג עם ישראייר, הכנסת משקיע או ניסיון נוסף למיזוג עם שלד בורסאי.

#bringthemhome על מטוס ישראייר. צילום: יח״צ ישראייר #bringthemhome על מטוס ישראייר. צילום: יח״צ ישראייר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירארקיע

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: