אא

מציאת השנה, משבש השנה, וייצוג מכובד לתחום החשמלי: הרכבים המצטיינים של מגזין Top Gear

טקס הפרסים של שנת 2023 של מגזין הרכב הבריטי הפופולארי רצוף בהפתעות - וייצוג מרשים מאוד של רכבים חשמליים. מי הזוכים המאושרים?

איוניק 5 N. צילום: יצרן איוניק 5 N. צילום: יצרן

מגזין Top Gear עורך מדי שנה טקס פרסים לדגמים המוצלחים ביותר בעיני צוות השופטים שלו, בחלוקה למספר קטגוריות. בעבר, המגזין התנגד בתוקף לכל תחום הרכב החשמלי, ואילו בשנים האחרונות, כרבים אחרים, הוא שינה לחלוטין את עורו. לכן, גם בטקס של השנה הזאת, אנחנו רואים זוכים חשמליים מעניינים מאוד.

הפרס הראשון הוא פרס "משבש השנה" (Disruptor of the Year) שניתן לטסלה סייברטראק, בתור רכב שהוא "יותר סלבריטי מכלי תחבורה". אחריו, נבחר יצרן השנה - למבורגיני, בנימוק שהוא מבין יותר טוב מכולם את עולם רכבי העל כיום. אנחנו יכולים לראות את חדשנות המותג גם ברכב הקונספט החשמלי הראשון של המותג שנחשף לאחרונה, למבורגיני לנזדור.

למבורגיני לנזדור. צילום: יצרןלמבורגיני לנזדור. צילום: יצרן

בתור "מציאת השנה" נבחרה דאצ'יה ספרינג, ורכב היוקרה של השנה גם הוא חשמלי - רולס רויס ספקטר. בקטגוריית מכונית העל של השנה זכתה GMA T.50, ו"כל הרכב שאתם צריכים" (All The Car You'll Ever Need) הוא BMW M3 טורינג.

בקטגוריות הקצת פחות יצירתיות, הטויוטה לנד קרוזר נבחרה בתור העיצוב של השנה, ועל מסלול המירוצים מובילה פורשה 911 GT3 RS. רכב ה-GT הנבחר הוא אסטון מרטין DB12.

קיה EV9. צילום: יצרןקיה EV9. צילום: יצרן

ועכשיו זה נהיה מעניין, כי המשפחתית של 2023 היא רכב חשמלי מדובר מאוד - קיה EV9, שנבחרה "לא בגלל מה שהיא מסוגלת לעשות - אלא עקב מה שהיא מייצגת". הרכב משלב בין יוקרה ובין מחשבה סביבתית, והוא נוח לשימוש משפחתי. במקביל לבחירה הזאת, יבואנית המותג בארץ הכריזה גם כי הרכב יושק בישראל ברבעון הראשון של 2024.

ומה לגבי רכב השנה? גם כאן, הבחירה היא בדגם חשמלי מוביל - איוניק 5 N. הדגם הספורטיבי נבחר בגלל שהוא משמש כמכונית רגילה לכל דבר, ובמקביל מספק תחושה מהנה של נהיגה במשחק מירוצים.

איוניק 5 N. צילום: יצרןאיוניק 5 N. צילום: יצרן

מה דעתכם על הבחירות, ומה רכב השנה שלכם?

לחדשות רכב נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: