האיחוד האירופי מבקש מחברות התעופה להסכים על מידות אחידות של כבודת יד
הנציבות האירופית ביקשה מחברות התעופה האירופיות לתקן את הכללים בנושא מטען היד ולקבוע כללים אחידים, שיהיו פשוטים יותר עבור הנוסעים
כללים שונים של חברות התעופה גורמים לרוב לבלבול בקרב הלקוחות ומובילים אף לעלויות נוספות נסתרות. נוסעים רבים מתקשים להבין מה גודל הפריטים, אותם מותר להעלות למטוס בחינם, ובעקבות הבלבול והכללים הלא אחידים נציבות האיחוד האירופי החליטה להגיש את הבקשה לחברות התעופה.
מוקדם יותר השנה ביקש הפרלמנט האירופי לבצע סטנדרטיזציה של כללי כבודת יד של חברות תעופה, אך לא נקבעו כללים, ולכן הנציבות אמרה שהיא מעדיפה לאפשר לתעשיית התעופה האירופית להמציא את הכללים בעצמה.
"יש לספק את המידע הזה לנוסעים כבר מראש, כדי לדעת כשאתה קונה כרטיס, מה אתה בעצם קונה, ואיזה סוג של מזוודות אתה יכול להעלות לתא הנוסעים או לשלוח?" עדינה וליאן, הנציבה האירופית לתחבורה, אמרה במסיבת עיתונאים ביום רביעי בבריסל.
"אנו שומרים לעצמנו את הזכות, שאם לא יקרה כלום תוך פרק זמן סביר, להתערב", הוסיפה.
במקביל, הנציבות גם הציעה שורה של צעדים לחיזוק חקיקת זכויות הנוסעים, תוך התמקדות מיוחדת בהחזר עבור טיסות דחויות או מבוטלות.
אחת הדרכים, בהן הנציבות מנסה לפתור את הנושא הבעייתי, היא באמצעות טופס החזר ופיצוי סטנדרטי בכל האיחוד האירופי.