אא

ועדת הכלכלה: דיון על היטל המלחמה שגובה צים

הדיון יתקיים לאור פניית נשיאות המעסיקים והעסקים במכתב לשרת התחבורה: "להפתעתנו, צים הייתה חברת הספנות הראשונה מכל החברות הפוקדות את נמלי ישראל אשר הודיעה כי גובה 'היטל מלחמה'"

צים (צילום: SHUTTERSTOCK) צים (צילום: SHUTTERSTOCK)

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לקיים מחר (שני) דיון בנושא "השלכות היטל המלחמה על כלי שייט המגעים לישראל על חברות המייבאות תוצרת וחומרי גלם לישראל".

הדיון יתקיים בעקבות הודעת חברת צים על "היטל המלחמה" שהחליטה לגבות בעקבות פניית נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל לשרת התחבורה מירי רגב.

רון תומר, יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל ואמיר שני, סגן נשיא לשכות המסחר כתבו בין השאר במכתבם כי מדובר ב"סוגיה בלתי סבירה בהתנהלותה של חברת הספונות הלאומית צים, בכל הנוגע לשירותי הספנות אותן מעניקה החברה לחברות ישראליות (יבואנים ויצואנים) בתקופת מלחמת חרבות ברזל".

"להפתעתנו, חברת צים המדורגת במקום העשירי בדרוג חברות הספנות בעולם וזוכה לתמיכה רחבה מצד המדינה, הייתה חברת הספנות הראשונה מכל החברות הפוקדות את נמלי ישראל אשר הודיעה, ארבעה ימים לאחר פרוץ המלחמה (12 באוקטובר) כי היא גובה מבעלי המטענים 'היטל מלחמה' בשיעור ממוצע של 50 דולר למכולה בת 20 רגל ו-100 דולר למכולה בגודל 40 רגל. בנוסף, נמנעה החברה מלתת פטור גורף מדמי השהייה לבעלי המטענים".

עוד מוסיפים תומר ושני במכתבם כי "עם פרוץ מצב החירום יצאה הנהלת החברה במסע יחסי ציבור והודיעה כי 'לאור המצב ומתוך סולידריות עם מדינת ישראל ואזרחיה, היא מעמידה את כל אוניות ותשתיות החברה לטובת הצרכים הלאומיים של מדינת ישראל בעדיפות ראשונה'. לצערנו מדובר בהכרזה מטעה, דיבורים לחוד ומעשים לחוד. החברה כאמור לאה רואה את האינטרסים של המשק ולא הבינה את משמעות היותה מוביל לאומי אשר זכה לא רק לכיסוי ביטוחי מהמדינה בשעת חירום אלא גם לשורה של הטבות מאז היוסדה.

"בניגוד לחברות הרב לאומיות התומכות בלקוחותיהם בישראל, דווקא החברה הלאומית הנהנית מתמיכת המדינה עומדת על גביית היטל המלחמה ודמי שהייה משמעותיים. מצופה היה כי כל תמיכה ממשלתית המוענקת לחברה תותנה בכך שהחברה תסייע למשק הישראלית ולכל הפחות 'תיישר קו' עם מתחרותיה בעולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שייטמלחמהצים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: