אא

פחות אנחנו: דוח המדינות השקטות בעולם ל-2023

בזמן שישראל נמצאת במלחמה קשה, "ארגון הכלכלה והשלום" מאוסטרליה מפרסם את תוצאות הסקר שלו לשנת 2023. אז מי במקום הראשון? ובאילו מדינות המצב גרוע יותר מאשר בישראל? כל התוצאות

תל אביב. צילום: שאטרסטוק תל אביב. צילום: שאטרסטוק

רגע לפני סוף השנה האזרחית, מגיע הדירוג שפחות חיכינו לו. "ארגון הכלכלה והשלום" (Institute for Economics and Peace) מפרסם את תוצאות הסקר השנתי שלו הבודק על פי פרמטרים רבים את מעמדן של המדינות ברחבי העולם.

באופן לא מאוד מפתיע, ישראל לא נמצאת בין המדינות הרגועות בעולם נכון להיום, ומי שבכל זאת תופסת את המקום הראשון על פי מדדי המעמד הכלכלי והשלום האזורי היא איסלנד - שהיתה במקום הראשון גם בשנה שעברה.

מדינות אירופה מככבות בדירוג גם במקומות הבאים עם דנמרק במקום השני ואירלנד בשלישי. את המקום הרביעי תופסת ניו זילנד ואחריה אוסטריה בחמישי ובמקום השישי סינגפור שקופצת ארבעה מקומות. פורטוגל, סלובניה, יפן ושווייץ (שמפתיע כי נמצאת רק במקום העשירי) סוגרות את עשר המדינות הרגועות בעולם.

כמה נתונים מפתיעים: ארצות הברית נמצאת במקום ה-131, ללא שינוי מהשנה שעברה, תאילנד קופצת 13 מקומות אל המקום ה-92, אזרייבג'ון קופצת 15 מקומות אל המקום ה-95, ארגנטינה למרות המצב הכלכלי הקשה בה קופצת עשרה מקומות אל המקום ה-54 וקזחסטן קופצת 21 מקומות אל המקום ה-76. 

בתחתית הטבלה ובחברה מאוד לא טובה, נמצאת ישראל עם המצב הרעוע שכולנו מכירים היטב לצערנו ומביא אותנו אל המקום ה-143 מתוך 163 בסך הכל. מדובר בירידה של שמונה מקומות מהשנה שעברה.

מתחת לישראל נמצאות טורקיה, איראן, צפון קוריאה ואוקראינה שמתרסקת 14 מקומות אל המקום ה-157 בשל המלחמה המתמשכת בינה לבין רוסיה. את התחתית המאוד לא מכובדת תופסות סוריה, תימן ואפגניסטן, כל אחת מהן יציבה במקום הנמוך ביותר בטבלה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלחמהתיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: