אא

לאחר פניית חברות התעופה: הוחלט על התיקון בחוק שמחייב את החברות לפצות את הנוסעים

כיום נדרשות החברות להחזר כספי, פיצוי כספי ואף לממן לינה וכו'. לאור פניית החברות הישראליות, יבוצע שינוי רטרואקטיבית החל מה-8.10 ויהיה בתוקף בינתיים עד 31.3.2024

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל

בהמשך לפרסום בפספורטניוז בו דווח על פניית חברות התעופה הישראליות בבקשה לתיקון החוק המחייב את החברות לפצות נוסע בשל ביטול טיסה או שינוי תנאיה, הוחלט על שינוי אשר ייכנס לתוקף רטרואקטיבית החל מה-8.10 ויהיה בתוקף בינתיים עד 31.3.2024.

"מטרת החוק היא לשנות באופן זמני, מתחילת מלחמות 'חרבות ברזל' ועד ל-31.3.2024, קרי סוף עונת החורף התעופתית הנוכחית, את אחת ההטבות להן זכאי נוסע שטיסתו בוטלה לפי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה ), כי במקרה של ביטול טיסה (או איחור או הקדמה של מועד ההמראה המתוכנן מעל 8 שעות) הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי הסטטוטורי (פיצוי מוסכם קבוע לפי מרחק הטיסה, ללא הוכחת נזק)".

עוד נאמר בהסבר לתיקון לחוק כי: "בעת הזאת של מלחמת 'חרבות ברזל', בשל השינוי בתבנית הביקושים, אין בידי חברות התעופה נתונים מספקים, 14 ימים לפני מועד טיסה המתוכנן, האם ניתן לקיים הטיסה, הדבר חל באופן רוחבי על כלל הטיסות. המדיניות הראויה בעת הזאת, לטובת ציבור הנוסעים היא כי חברות התעופה יעשו כל מאמץ לשמר טיסות מישראל ואליה, ויתאפשר להן לבטלן קרוב ככל האפשר למועד הטיסה, לאחר שהאפשרות שניתן יהיה להוציא את הטיסה והיא לא תהיה הפסדית כבר מוצתה ואינה ריאלית עוד, ללא צורך לקחת בחשבון שיקוליהן את רכיב הפיצוי הסטטוטורי". 

החוק היום מחייב החזר כספי מלא תוך 21 יום עם פיצוי כספי, כאשר לנוסע יש הוצאות על לינה וכו', יש להחזיר לו את מלואן.

המלחמה גרמה לשינוי בטיסות, בתדירויות ולאחר פניית חברות התעופה הישראליות בדומה לקורונה, יתקיים דיון לקראת שינוי של חוק שירותי התעופה..

על פי המתווה שהוסכם, חברות התעופה תצטרכנה להחזיר תשלום לנוסעים בתוך 21 יום עבור ביטול טיסות. החברות הישראליות ביקשו לבטל את ההחזר המיידי, אך בוועדת הכלכלה סירבו לאשר זאת כדי לא לגרום לכעס בקרב ציבור הנוסעים.

השינוי בחוק, מתן פיצוי כספי ופיצוי בגין הוצאות אחרות יכול רטרואקטיבית החל מה-8.10.23 יום לאחר שהחלה מלחמת 'חרבות ברזל' ועד 31.3.24, כאשר לשרת התחבורה מירי רגב תהיה את הסמכות להאריך אותו בעוד חצי שנה, כל עוד המצב הביטחוני המיוחד משפיע באופן משמעותי על היצע טיסות הנוסעים מישראל ואליה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלישראיירארקיעסאן דור

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: