לא משתלם: שחיקה דרמטית ברווח לנוסע בטיסות לאילת
בשנת 2019ֿ, ישראייר רשמה הכנסה ממוצעת של 295 שקל לנוסע בקו לעיר הדרומית, כאשר בתשעת החודשים הראשונים של 2023 המספרים ירדו לסך של 240 שקל בלבד. במקביל לירידות בהכנסות, ההוצאות רק עולות ושוחקות
העיר אילת מוכרת לכולנו כעיר מתויירת ואטרקטיבית בכל הנוגע לטיסות ושהייה במלונות הרבים שבה.
כעת, נראה כי הטיסות לעיר הפכו להיות לא אטקרטיביות ורווחיות. המעבר לשדה התעופה ע"ש רמון, ומשדה דב לנתב"ג, העלו את העלויות והפכו את השחיקה לגדולה עוד יותר.
בתשעת החודשים הראשונים של 2019, ישראייר רשמה הכנסה ממוצעת של 295 שקל לנוסע, כאשר בתקופה המקבילה ב-2022 זה ירד לסך של 257 שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של 2023 זה ירד לסך של 240 שקל בלבד.
מבחינת ישראייר, ההכנסות בטיסות לאילת הינן זניחות ביחס לרווח הכולל של החברה - ההכנסות בטיסות לאילת הסתכמו ב-13.5 מליון דולר, לעומת 341 מליון דולר שרשמה החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2023.
התפוסה בטיסות לאילת עמדה על 74%, כאשר הוצאות הטיסה עמדו על 10.2 מיליון דולר, והוצאות שירותי הקרקע הסתכמו בעוד 1.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הרווח הגולמי הסתכם לסך של 1.2 מיליון דולר בלבד.
נראה כי משנה לשנה, הפעלת הטיסות של החברה לאילת הופכת לפחות משתלמת אל מול ההוצאות הרבות.