אא

תוכנית המענקים למפונים: 136 אלף אנשים הגישו בקשה למענק

ישיבת ועדת הכלכלה נפתחה בשבחים על מערך הפינוי שהקים השר חיים כץ במשרד התיירות. בישיבה עלו גם בעיות של חוסר מידע לגבי זכויות המפונים ואיכות המזון במלונות. השר כץ: ״לא מעט מלונות מצהירים שלא בהתאם לנתונים בשטח״

שר התיירות חיים כץ. צילום: דוברות משרד התיירות שר התיירות חיים כץ. צילום: דוברות משרד התיירות

שר התיירות חיים כץ, שיזם את תכנית המענק 100/200 לתושבים המפונים, השתתף היום בישיבת ועדת הכלכלה בכנסת בנושא בעיות המפונים במלונות.

הישיבה נפתחה בדברי שבח שחילקו חברי הוועדה, מהאופוזיציה ומהקואליציה על הטיפול במפונים ומערך הפינוי שהקים השר כץ במשרד התיירות. הבעיות שהועלו בישיבה עסקו ברובן בחוסר מידע לגבי הזכויות של המפונים ואיכות המזון במלונות. 

נכון לעכשיו, 136 אלף אנשים הגישו בקשה למענק 100/200. מתוכם 115 אלף מבוגרים, וכ-50,000 ילדים. עד כה, ביטוח לאומי שילם מענקים בגובה 293 מיליון שקל. בהפרש מהתשלום עבור אירוח התושבים במלון, התוכנית חסכה למדינה 600 מלש"ח.

השר כץ הצהיר כי יפעל בנושא שיפור איכות המזון המוגש בחלק מהמלונות: "70% מגדירים את עצמם כחמישה כוכבים אבל בפועל לא כולם כאלה. אני מקיים ישיבת עבודה היום בנושא. נטפל בזה".

בנוסף, הודיע השר כץ כי ביקש מהתאחדות המלונות להוציא אזהרה למלונות לבל יצהירו הצהרות שקר על שהות מפונים: "התברר לנו שלא מעט מלונות מצהירים שלא בהתאם לנתונים בשטח. מצהירים על כאלו שאינם נמצאים בפועל במלון, מגישים תעודות זהות כפולות או לא מסמנים צ'ק אאוט".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר התיירותחיים כץמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: