טווח נסיעה של כ-570 ק"מ וקצב טעינה משופר: הכירו את סקודה אניאק 2024
הדגם המעודכן כולל שיפורים במערכת ההינע, הסוללה, קצב הטעינה והתוכנה. מבחינת איבזור ועיצוב, הוא מגיע כעת גם ברמת גימור מפוארת חדשה
לאחר שב-9 החודשים הראשונים של השנה נמסרו ברחבי העולם 55,000 יחידות של סקודה אניאק, היצרנית הצ'כית חושפת את סקודה אניאק 2024.
לראשונה בדגם האניאק, הגרסה המעודכנת מגיעה גם ברמת גימור חדשה, בכירה ומפוארת - לורין קלמנט (Laurin & Klement). היא מצוידת בפנסי מטריקס LED מלפנים ופנסי LED מאחור, תאורת כניסה מונפשת וגריל כרום מואר, כמו גם שמשות מוכהות מאחור, וחישוקי סגסוגת בגודל 20 או 21 אינץ'.
מבפנים, גרסה זו כוללת מושבים חשמליים עם איוורור, חימום, עיסוי וזכרונות, עם רקמת לורין קלמנט המסורתית על משענות הראש.
הדגם המחודש מגיע עם מערכת הינע חזקה יותר, כאשר גרסת ה-RS הספורטיבית ביותר מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של 335 כוחות סוס. גם יכולות התאוצה של הדגם שופרו, וכעת הוא מאיץ מאפס למאה קמ"ש תוך 5.5 שניות בגרסת ה-RS, תוך 6.6 שניות בגרסת ה-85X, ותוך 6.7 שניות ב-85.
מבחינת קצב הטעינה, גרסאות ההנעה הכפולה אניאק 85x ואניאק RS מגיעות כעת עם יכולת טעינה מהירה מואצת - והרכבים ניתנים לטעינה בקצב של עד 175 קילוואט. גודל הסוללה בדגם הוא 82 קוט"ש, מה מה שאומר שטעינת הסוללה מ-10% ל-80% נמשכת כעת רק 28 דקות - 22% פחות מבעבר. לעומתן, האניאק 85 בעלת ההנעה האחורית נטענת בקצב מרבי של 135 קילוואט.
גם טווח הנסיעה של הדגם הוגדל ל-565 קילומטרים עבור הקרוסאובר אניאק 85, ול-576 קילומטרים עבור גרסת הקופה. בגרסת ה-85X תהנו מטווח נסיעה של כ-538 ק"מ בגרסה הרגילה, ועד 548 ק"מ בתצורת הקופה. בדגם ה-RS ניתן לנסוע למרחק של 541 ק"מ ו-547 ק"מ בהתאמה.
במקביל, הרכב כולל גם שדרוגים של מערכת המולטימדיה, שמעוצבת באופן עדכני וכוללת אופציה להתאמה אישית של לחצני גישה מהירה. גם התוכנה השתנתה, וכעת האניאק מציעה גם פונקציה שנועלת את הרכב באופן אוטומטי בעת ההתרחקות ממנו.
בגזרת הבטיחות, הרכב כולל כעת את מערכת הסיוע בנהיגה Intelligent Speed Assist, שיכולה להתאים באופן הדרגתי ואוטומטי את קצב הנסיעה לתנאי הכביש, ולהאט בכניסה ליישוב עירוני.
לחדשות רכב נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז