אא

קבוצת לופטהנזה ואיירבוס ביוזמה חדשנית לצמצום זיהום האוויר

טכנולוגיה ללכידה ואחסון דו תחמוצת הפחמן מהאטמוספירה עשויה להיות פתרון מבטיח להפחתת הזיהום. קבוצת לופטהנזה רואה בטכנולוגיה החדשנית כלי משלים באסטרטגיית הקיימות שלה ותרכוש אותה מאיירבוס

קבוצת לופטהנזה. צילום: יח"צ קבוצת לופטהנזה. צילום: יח"צ

קבוצת לופטהנזה התקשרה בהסכם עם איירבוס לרכישה מוקדמת של הטכנולוגיה ללכידת פחמן. הטכנולוגיה של איירבוס והמתקנים הרלוונטיים יהיו זמינים משנת 2026. ההסכם כולל התחייבות רכישה שנתית לטיפול ב-10,000 טון של למשך ארבע שנים, סך הכול 40,000 טון.

קרולין דרישל, העומדת בראש מחלקת האחריות תאגידית בקבוצת לופטהנזה, מדגישה את המחויבות החזקה של החברה להפוך את התחבורה האווירית לבת קיימא יותר ולהשגת פליטות אפס פחמן עד שנת 2050. היא מדגישה השקעות משמעותיות במודרניזציה של הצי ומעבר לדלק תעופה בר קיימא ופתרונות משלימים לצמצום פליטת הפחמן.

Nicolas Chrétien, ראש תחום איכות הסביבה וקיימות באיירבוס, מדגיש את תפקידה החלוצי של קבוצת לופטהנזה בהשתתפות חקר הפתרונות ללכידה ואחסון פחמן באוויר.

הטכנולוגיה החדשנית DACCS (Direct Air Carbon Capture technology) פועלת באמצעות שימוש במאווררים בעלי עוצמה גבוהה לסינון פליטת CO2 ישירות מהאוויר. לאחר מכן, דו תחמוצת הפחמן הנלכדת מאוחסנת בצורה מאובטחת עמוק מתחת לאדמה. יתר על כן, טכנולוגיית לכידת דו תחמוצת הפחמן ישירה מהאוויר משמשת גם מרכיב חיוני בייצור של דלקי תעופה בני קיימא מהדור הבא.

יוזמת איירבוס לצמצום הפחמן הנפלט לאוויר היא חלק מהמאמצים של איירבוס לעבוד עם ארגונים מובילים ועם חברות תעופה ברחבי העולם לפיתוח אמצעים מעשיים לשמירה על הסביבה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קבוצת לופטהנזהאיירבוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: