אא

בעקבות המלחמה: הוראת השעה החדשה לכל מטיסי הרחפנים

לאחר שבמהלך חודש אוקטובר חל איסור על הטסת רחפנים למטרות פנאי וספורט, בתחילת החודש נכנסה לתוקף הוראת השעה המחייבת כל מטיס רחפן להירשם במערכת ניטור של מרכז השליטה הלאומי טרם טיסתו

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

שומרים על השמיים: בתחילת דצמבר נכנסה לתוקף הוראת השעה המחייבת כל מטיס רחפן להירשם במערכת ניטור טרם טיסתו, כאשר כל זה פועל דרך מרכז השליטה הלאומי.

בהתאם להוראת השעה, רושיינו שתי יחידות נת"א לכטב"מ – 'איירווייז דרונז' ו-'היילנדר תעופה'. 'מרכז העצבים' של יחידות אלו (בהקש למשימת ניטור שמי המדינה) נמצא ב-'מרכז השליטה המטרופוליני' של נתיבי אילון (רכבת מרכז – תל אביב).

הוראת השעה ושאר פרסומי המידע התעופתי, מאפשרים לרבי להב לטוס בישראל רק כאשר הינם מחוברים למערכת הניטור של אחת משתי יחידות הנת"א, בכל זמן הטיסה. 
חיבור בזמן הטיסה מחייב העברת נתונים קבועה באשר למיקומו של הכטב״מ. החיבור אפשרי באמצעות אחת משלוש דרכים: שימוש ביכולות מובנות בתוך רבי הלהב (קיים בחלק מרבי הלהב), שימוש ביישומון מתאים, או באמצעות רכישת התקן חיצוני והצמדתו לרחפן. יובהר כי שתי מערכות הניטור שמספקות טלמטריה של שתי יחידות נת"א אלו, עומדות באופן מלא בהוראת השעה.

במהלך חודש אוקטובר, רשות התעופה האזרחית הוציאה איסור מוחלט על הטסת טיסנים ורחפנים למטרות פנאי וספורט. "האיסור נועד לצמצם את הסכנה בזיהוי שגוי של הרחפן על ידי כוחות הביטחון כרחפן עוין בתקופה מתוחה זו וכן לצמצם את הסיכון לכלי טיס מנמיכי טוס של חיל האוויר, משטרת ישראל וכוחות כיבוי ופינוי רפואי״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רחפןמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: