אמסטרדם מציגה תדמית חדשה למבקרים, אך עדיין סולדת מתיירים פרועים
עיר התיירות הפופולרית רוצה שהמבקרים יראו אותה באור חדש: אופניים ופרחים, סביבה אקולוגית מטופחת וחיים ירוקים, ובכל זאת, עדיין רוצה להרתיע מבקרים פרועים ש"מחפשים סנסציה ובידור וולגרי"
אמסטרדם ניסתה נואשות בשנים האחרונות להתנער מתדמית 'בירת המסיבות' והצלחתה הייתה מוגבלת למדי.
לאחר שהקמפיין שלה השנה, Stay Away, שקרא לתיירים בריטים שיכורים להתרחק מהעיר, נכשל, אמסטרדם בוחנת גישה רכה וחיובית יותר.
בתקווה למשוך "מבקרים מסוג אחר", הקמפיין החדש 'ראה מחדש את הנוף שלך' מעודד תיירים לראות את העיר דרך עיניו של מקומי.
הקמפיין החדש אינו מכוון לאלה ש"מחפשים סנסציה ובידור וולגרי" ברובע החלונות האדומים ו'בתי הקפה' של העיר, ומטרתו לקדם צד אחר של העיר, רגוע, נעים, נקי וצבעוני.
הקמפיין ייצא לדרך בתחילת השנה הבאה ויימשך עד סוף 2025.
הקמפיין מצייר את העיר כמקום ל"רעיונות, יוזמות והשראה", כולל אופניים של פרחים, תרבות להט"בית וחיים ירוקים, ומדגיש את מגוון האנשים ונקודות המבט של העיר, ואומר: "אמסטרדם גורמת לך לראות איך אתה יכול להיות רק אתה, תוך מתן מקום גם לאחרים".
יחד עם זאת, עיר התיירות העמוסה מציינת: אבל אם להיות אתה פירושו לשתות בלי הכרה 10 בירות, להשתולל ולשוטט ברובע החלונות האדומים, אתה עדיין לא רצוי.
אמסטרדם נושאת את המסר לשנת 2024 ומרחיבה אותו לגברים בגילאי 18 עד 35 ממדינות האיחוד האירופי וגם מהולנד.
לקמפיין נלווים צעדים לבלימת התנהגות מטרידה במרכז העיר. אלה כוללים איסור עישון גראס וסגירה מוקדמת של מסעדות ודוכני מזון ברובע החלונות האדומים, וכן התרעה חד משמעית שסוף שבוע פרוע בעיר עלול להביא לקנס ורישום פלילי.