אא

למרות שיכון מפונים: שיא בהוצאת מנהלים בבתי מלון לחל"ת

כך עולה מדו"ח שירות התעסוקה לחודש אוקטובר. עלייה גדולה חלה גם בהוצאה לחל"ת של עובדי ניקיון בבתי מלון

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

מלחמת 'חרבות ברזל' הובילה לעלייה ניכרת במספר דורשי העבודה במשק כולל בענף המלונאות. 

במהלך אוקטובר נרשמו בסך הכל כ-70.2 אלף דורשי עבודה חדשים, ומספר דורשי העבודה הכולל הגיע ל-226.5 אלף. מאז הסגר השלישי בתקופת הקורונה, לא נרשם מספר שבועי גבוה של דורשי עבודה, כאשר העלייה בשיעור הנרשמים החודשי היא הגבוהה ביותר מאז הסגר הראשון במשבר הקורונה.

דו"ח של שירות התעסוקה מלמד כי למרות שיכון המפונים, שוק המלונאות נפגע בעקבות המלחמה ולא מעט עובדים בבתי המלון השונים הוצאו לחל"ת. בגלל המחיר הנמוך שהם מקבלים עבור כל מפונה, מלונות צמצמו את כוח האדם כדי להקטין עלויות והוצאות.

בחודש אוקטובר נרשמו בסך הכל 1,051 מנהלי בתי מלון ומסעדות בשוק דורשי העבודה. בתחילת החודש נרשמו רק 19 דורשי עבודה חדשים. בשבוע של ה-8 באוקטובר, מספרם עלה ב-65 איש נוספים, באמצע החודש, ב-15.10, מספרם זינק ל-250 דורשי עבודה, בשבוע השלישי של החודש, החל מ-22.10, נרשם שיא של 485 דורשי עבודה חדשים ובשבוע של ה-29 לאוקטובר נרשמו 232 דורשי עבודה נוספים. 

בסקטור עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בבתי מלון ומשרדים, נרשמו באוקטובר סך הכל 1,407 דורשי עבודה חדשים. ב-1.10, נרשמו 26 איש בלבד, בשבוע של 8.10, המספר עלה ל-124 ובשבוע של אמצע החודש, 15.10, המספר זינק ל-494 דורשי עבודה חדשים. השיא נרשם בשבוע של ה-22.10 עם 508 עובדים חדשים שנרשמו ובשבוע של ה-29.10 בו 255 דורשי עבודה חדשים.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: