אא

קפריסין: סוכלה תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים בישראלים ויהודים

בפעם השלישית בשנתיים האחרונות סוכל ניסיון של איראן לפגוע בישראלים בקפריסין. המוסד וגורמי הביטחון באי השכן מנעו ניסיונות איראנים לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים באי השכן. על פי פרסומים בתקשורת בקפריסין נעצרו לאחרונה שני אזרחים איראנים השייכים למשמרות המהפכה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

המוסד והמטה לביטחון לאומי חשפו היום (ראשון) כי גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים סיכלו, בשותפות המוסד הישראלי, תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין. 

מדובר באירוע שלישי במספר בשנתיים האחרונות בקפריסין בו מנסים גורמים המקורבים לאיראן לפגוע בישראלים כאשר, רק בחודש יוני האחרון נחשף סיכול ניסיון של פיגוע של איראן בישראלים בקפריסין.

כעת, בזכות הפעילות הסיכולית ומעצר החוליה על ידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לפגוע בישראלים.

מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בשבת, ה-7 באוקטובר, הרחיב המשטר האיראני את מאמציו לקדם פעילויות טרור ברחבי העולם ובישראל מדגישים כי איראן אינה בוחלת בשום אמצעי להשגת יעדיה הנפשעים. 

בהודעת מיוחדת שפרסם המוסד נמסר כי: ״המוסד, יחד עם שותפיו בארגוני המודיעין והביטחון, ממשיך לפעול ללא הרף ובמגוון דרכים למיגור איומי הטרור מצד איראן ושלוחותיה, ולהגן על מדינת ישראל, אזרחיה והעם היהודי בכל רחבי העולם.״

מהמטה לביטחון לאומי נמסר כי מאז פרוץ המלחמה עברו ישראלים רבים לשהות בקפריסין. הנוכחות האיראנית בצפון קפריסין, והשימוש באזור זה בעבר ובהווה הן למטרות טרור והן כזירת פעילות ומעבר לפגיעה ביעדים ישראליים ויהודים, מהווה סוגיה מטרידה. 

המל"ל וקהילת המודיעין עדכנו רק לאחרונה את רמת האיום כלפי ישראלים בחו"ל וממשיכים להנחות את אזרחי ישראל בהתאם לכך.

נזכיר כי קפריסין הפכה בשנים האחרונות ליעד מבוקש במיוחד על ידי ישראלים גם לאנשי עסקים וגם לחופשות למשפחות. לפני פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״ התברגה קפריסין כבר ברשימת 10 היעדים הנבחרים של הישראלים הטסים לחו״ל ואילו בחודש נובמבר האחרון תפסה הקפריסין את המקום הרביעי ברשימת היעדים של הישראלים שטסו לחו״ל כאשר רק ארה״ב, יוון וצרפת מקדימות אותה במספר הטסים אליהן. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןהמוסד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: