נמל חיפה: שיפור בכל המדדים במחצית הראשונה של 2023
רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה מפרסמת את מדדי רמת השירות בנמלי ישראל למחצית הראשונה של 2023. נמל חיפה מוביל במרבית הקטגוריות
משרד התחבורה מפרסם את מדד השירות החצי-שנתי של נמלי ישראל. נמל חיפה רשם שיפורים משמעותיים בשורה של מדדים.
זמן שהייה ממוצע של אוניית מכולות בנמל חיפה (הליך הטיפול הכולל) עמד במחצית הראשונה של השנה על 22 שעות. בשנה שעברה עמד הממוצע על 29 שעות וב-2021 על 44 שעות.
שיפור נוסף נרשם בזמן ההמתנה הממוצע של אוניית מכולות (מהגעת האונייה לאזור הנמל ועד תחילת העבודה). זמן ההמתנה הממוצע עמד במחצית הראשונה של 2023 על 4.5 שעות, בהשוואה ל-7.2 שעות בממוצע ב-2022.
שיפור נוסף נרשם בתפוקת העבודה, קרי בכמות המכולות שעובדי הנמל פורקים או טוענים בשעה. הנמל סיים את החצי הראשון של 2023 עם 49.7 מכולות שנפרקו/נטענו בממוצע בשעה (לעומת 46.9 ו-46.6 בשעה בשנים 2022 ו-2021 בהתאמה).
בתפוקה ממוצעת לשעת שהיית אוניית מטען כללי עלה נמל חיפה משינוע 18.5 טון בממוצע בשנת 2021 ו-26.7 טון בשנת 2022 לשינוע 46 טון בשעה בשנת 2023.
נמל חיפה מוביל בנתוני ההמתנה הממוצעים, התפוקה לשעת עבודה וההמתנה הממוצעת על נמל אשדוד, נמל המפרץ ונמל הדרום.
בנמל חיפה מסבירים שהשיפור במדדים נובע משיפורים בציוד, לצד יכולות גבוהות ומחויבות עובדי הנמל. כמו כן, בתחום המכולות בוצעה הגבהה והארכת זרוע לארבעה עגורני מכולות, כדי לקלוט אוניות מכולה ענקיות במסוף כרמל.
אודי שרון, מנכ"ל חברת נמל חיפה אמר כי "2023 היא שנה משמעותית לנמל חיפה והשנה הראשונה שלו כחברה פרטית. אני גאה לראות את השיפור במדדי השירות במחצית הראשונה של השנה. העובדה שאנו מובילים כמעט בכל הפרמטרים, גם אל מול טרמינלים חדשים שנפתחו בשנתיים האחרונות מוכיחה שה-DNA של עובדי נמל חיפה הוא לא להסתפק בשום דבר שהוא פחות משירות מצוין ללקוחותינו".
בהתייחס לימים בהם אנו נמצאים כעת אומר המנכ"ל: "את הבעת האמון של לקוחות הנמל ראינו גם בחודשיים האחרונים מאז פרוץ המלחמה. נמל חיפה, בסיוע הידע האדיר של הבעלים שרכשו את הנמל בתחילת השנה, קבוצת אדאני-גדות, ימשיך לפעול למען שיפור השירות".