אא

חופשה בטבע: להחזיר לגוף את האנרגיה

אין זה חדש כי חופשה בטבע משיבה לגופנו את האנרגיות החסרות ומשפרת את הבריאות. ברחבי אירופה תמצאו לא מעט חופשות ספא שיחזירו לכם, במיוחד היום, את מה שהגוף מבקש - ומצאנו עבורכם כמה מהטובות שבהן. בשיתוף ESPA - ארגון הספא האירופי, European Union ו-Mirabilia

צילום: ESPA צילום: ESPA

לבולגריה, רומניה, קרואטיה, סלובניה, מונטנגרו, ליטא, איטליה, צרפת וגרמניה יש דבר במשותף. הן מציעות חופשות ספא בטבע מתפרץ, למרגלות הים ובהרים. אוויר צח בשילוב השפעות מדהימות של מים תרמיים, טיפולים במי ים ובוץ ימלאו אתכם באנרגיה מחודשת. עונת החורף מביאה איתה את האפשרות לשלב חופשות ספא שכאלה לצד חופשת סקי.
 
הרים מכוסי יערות אורנים עבותים, אוויר צלול ומים לבנים שוצפים, מעיינות תרמיים רבים ועשבי תיבול נדירים בעלי סגולות רפואיות יוצאות דופן, יוצרים את התנאים האופטימליים לרגיעה, אך גם למסלולי גמילה וטיפוח. היעדים המרכזיים לכך הם הרי הבלקן, הקרפטים והאלפים.
 
שמעת על טיפול באקלים? מדובר בטיפול האידיאלי עבור מנהלים ואנשים המצויים בלחץ מתמיד.

במדינות רבות באירופה מדובר במסורות בנות מאות שנים של טיפול משקם. צפיפות עצי המחט משפרת את האוויר ומספקת סוג של אנטיביוטיקה טבעית. כאשר אורנים פורחים, צמרותיהם עשירות במיוחד בכך. מומחים מדווחים כי לאזור יש אפקט ריפוי טוב במיוחד מלחות נמוכה, ימי שמש רבים ויינון אוויר גבוה.

האוויר משפר את מצב הרוח, מטפל במחלות ריאה ומיגרנות, בעייפות, בבעיות ריכוז, נדודי שינה, אלרגיות, בעיות לב ולחץ דם. ההשפעה של יוני אוויר שליליים לטיפול באסתמה הוכחה על ידי רוב המחקרים.

בולגריה: האוויר של פמפורובו
פמפורובו שבהרי הרודופי, היא יעד פופולרי לטיולים בכל עונות השנה. הקיץ הנעים ידוע בארומה של עשבי התיבול מכרי הדשא השופעים והירוקים עד הסתיו ומהווה גן עדן לציידי פטריות.

צילום: ESPAצילום: ESPA

עצי פרי ויערות האורן והאשוח, מעיינות המרפא והמפלים מעניקים לאזור זה סגולות ריפוי נפלאות, תחת שמיים זרועי כוכבים. חופשה באזור זה תביא לשיפור יכולת הריכוז והביצועים שלכם. הרי הרודופי הם מקום אהוב במיוחד גם על סטודנטים ומנהלים שמגיעים לכאן כדי לשוב מהחופשה בריאים יותר ויעילים יותר.
 
אם תרצו לשלב חופשת סקי תוכלו לעשות זאת ב-Pamporovo-Chepelare, הידוע כגן עדן לסקי לילדים, וכאן תוכלו ללמוד את ספורט החורף מאנשי מקצוע מצוינים - לצד גולשים מקצוענים. מומלץ לשכור את ציוד הסקי במקום עצמו, ובזול.

 

רומניה: חופשה בקרפטים

הספא Grand Santerra הוא ייחודי למדי, בזכות משאבי הטבע שנמצאים באזור שסביבו. מופטה, נביעה של גז שמשתחרר באופן טבעי מבטן האדמה, הוא אחד הפלאים המרתקים של הטבע.

צילום: ESPAצילום: ESPA

הספא ממוקם באזור געשי, הגז הטבעי המשתחרר מהקרקע הוא חזק ולכן ניתן למצוא מופטה בתוך הספא, המשמש לטיפול במגוון רחב של בעיות בריאותיות, במיוחד אלה הקשורות למערכת הלב וכלי הדם.

האורחים יכולים לקבל כאן טיפול עיסוי בחוץ, באחד האזורים הכי רווי חמצן ברומניה, המספקים עלייה ברמת הסרוטונין. בנוסף, מאורגנים טיולים קצרים למעיינות, מרחצאות ומופטות גופרית טבעיות המאפשרות לאורחים לגלות את משאבי הטבע שהאזור היפה והעשיר הזה מספק. ספא Grand Santerra משלב את כל מרכיבי הטבע, שילוב של עץ ואבן, צמחים, מים ואש כולם יחד, שיוצרים סביבה של שלווה והרמוניה.

הספא שוכן בין מעיינות טבעיים ועצי אשוח. שטחו יותר מ-2,000 מ"ר והוא כולל שבע בריכות שחייה, שלוש סאונות, מרחצאות אדים, חדר מלח וחדר כושר מודרני עם אזור פנימי וחיצוני.

 

איטליה: מלון Preidlhof

רפואה משלימה, ריפוי הוליסטי, מים תרמיים, טיפוח, תפריט בריאות ו-5,000 מ"ר של מתקני בריאות בבעלות כמה מאנשי המקצוע הטובים בתעשיית הבריאות. כל אלה מחכים לכם במלון Preidlhof שבצפון איטליה.

המלון שטובל בטבע המדהים של האזור, נמצא בבעלות ובניהול משפחתי. הוא פועל בפילוסופיית בריאות של 360 מעלות ומאזן בין יצירתיות, מדע, טכנולוגיה וריטריטים הוליסטיים מוכווני תוצאות.

מוקד הפעילות של המקום הוא מניעת בעיות הקשורות לאורח החיים בן זמננו, תמיכה בגוף ובנפש והתחדשות באמצעות גישות הוליסטיות אמיתיות.

המנהל הרפואי של פרידלהוף, ד"ר אלכסנדר אנגרר, מתמחה ברפואה משלימה, פסיכולוגיה משלימה, פיטותרפיה, הומאופתיה, טיפול בשדה מגנטי ורפואה סינית מסורתית. הוא היה בין החלוצים בתחום הדיקור באיטליה.

בספטמבר 2020, הוצגה התוכנית הייחודית של המקום הכוללת תשעה ריטריטים מיוחדים שמטרתם לשפר את חיינו פיזית, אנרגטית, רוחנית, פסיכולוגית, חברתית ורגשית. שיעורים מיוחדים מיועדים אך ורק לאורחי הריטריט ומשתלבים בעבודתם של המרפאים והמטפלים. 

 

צילום: ESPAצילום: ESPA
טיפולים אחרים יתמקדו במודעות עצמית, בשינוי איכות השינה והתנועה והגעה לחיים מאושרים ויצירתיים יותר באמצעות אינטגרציה חושית עמוקה יותר.
 
בשנה שעברה נפתח במקום גם מתחם מים תרמים וטיפולי בריאות תרמיים. המים העשירים במינרלים מקורם במעיין בן 400 שנה הממוקם במרחק של 5 ק"מ מהמלון. את המים תמצאו בריכה המקורה ששטחה 80 מ"ר של ובאמבט התרמי בספא.
 
Preidlhof ממוקם בנטורנו שבדרום טירול באיטליה, בשטח יפהפה ומטופח עם נוף עוצר נשימה. עוד תמצאו כאן בריכת ספורט, מגדל סאונה בן שש קומות ותשעה חדרי טיפולים המשקיפים אל הנוף. 
 
סלובניה: חופשת סקי בריאה ב-Terme Zrece  
 
בין האלפים לים התיכון, אתרי הספא הם מהדרכים הטובות ביותר להכיר את אחת המדינות שופעות המים והירוקות ביותר באירופה.
צילום: ESPAצילום: ESPA
 
במרחק כמה דקות נסיעה מהעיירה זרצ'ה בצפון סלובניה, מגיעים למלון Rogla. לא מדובר בעוד אתר סקי.
המדרונות מתאימים כאן לגולשים בכל הרמות, עם היצע קולינרי מעולה ופעילויות לכל המשפחה. תמצאו כאן לפחות מאה ימי סקי וסנובורד בכל עונה.
בנוסף לסקי תמצאו כאן מסלול מזחלות, רכיבה עם כלבים, ביקור במתחם האימונים לסקי ותוכניות פינוק במרכזי הבריאות והספא.
 
צילום: ESPAצילום: ESPA
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ESPAספא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: